Onderdelen en accessoires motor Husqvarna TC 250 ERFGOED
De Husqvarna TC 250 HERITAGE is een icoon in de motorcrosswereld en belichaamt zowel traditie als innovatie. Deze motorfiets is verkrijgbaar als gelimiteerde editie in 2025 en is een eerbetoon aan de geschiedenis van de fabrikant met een retro-kleuring geïnspireerd op de iconische racemachines van het merk
Accessoires en onderdelen voor Husqvarna TC 250 ERFGOED
Vind alles wat je nodig hebt voor je Husqvarna TC 250 ERFGOED volgens het jaar.
Dit model valt op door zijn technisch ontwerp van topniveau, gericht op prestaties en betrouwbaarheid. De 249cc 2-takt ééncilinder motor, met Keihin elektronische brandstofinjectie en 39mm gasklephuis, produceert 53 pk en weegt slechts 23,9kg. De elektrische starter en aan de zijkant gemonteerde balansas verminderen trillingen voor optimaal rijcomfort. De 5-versnellingsbak, ontworpen door Pankl Racing Systems AG, zorgt voor nauwkeurig schakelen en duurzaamheid. Het centrale dubbele wiegchassis van 25CrMo4 chroom-molybdeenstaal, gecombineerd met een met aluminium versterkte polyamide achterlus, maakt een leeggewicht van slechts 99,6 kg mogelijk. De WP XACT-vering, met een 48 mm omgekeerde vork met gesloten cartridge aan de voorkant en een linkage-type achterschokdemper met 293 mm veerweg, zorgt voor optimale schokdemping en stabiliteit op alle soorten terrein. De remmen worden verzorgd door hydraulische Brembo-remmen, met een schijf van 260 mm voor en een schijf van 220 mm achter. De brandstoftank heeft een inhoud van 7,2 liter, met een zithoogte van 946 mm en een bodemvrijheid van 346 mm. Spaakwielen met zwart geanodiseerde D.I.D.-velgen en Dunlop Geomax MX34-banden bieden uitstekende grip. Tot de standaarduitrusting behoren een ProTaper stuur, ODI lock-on handvatten, een urenteller met brandstofpeilindicator, een hydraulisch koppelingssysteem van Brembo, een compact 3D-geoptimaliseerd uitlaatsysteem en een Twin Air luchtfilter dat zonder gereedschap toegankelijk is. Het Vitesco Technologies motormanagementsysteem bevat een hellingshoeksensor en twee op het stuur instelbare motormanagementkaarten om de respons van de motor aan te passen. Laten we nu eens kijken naar de ervaringen van de rijders en hoe zij zich dagelijks voelen.
In het dagelijks gebruik is de Husqvarna TC 250 HERITAGE een favoriet onder motorcrossliefhebbers vanwege zijn wendbaarheid en precieze feedback in bochten. De WP XACT-vering en het chroom-moly frame bieden uitstekend comfort en rijgedrag, zodat rijders hun grenzen kunnen verleggen op alle soorten terrein. Het ergonomische ontwerp, met een plat zadel en een gripvaste bekleding, zorgt voor uitstekende stabiliteit tijdens het accelereren, terwijl de brede voetsteunen de controle en veiligheid verbeteren. Gebruikers waarderen de betrouwbaarheid van het hydraulische koppelingssysteem en de kracht van de Brembo-remmen, die vertrouwen en veiligheid bieden in kritieke fases. Het gemakkelijk te onderhouden Twin Air luchtfilter en de robuustheid van de onderdelen zijn ook sterke punten, net als de praktische elektrische starter. De mogelijkheid om de motorrespons aan te passen via twee op het stuur selecteerbare maps betekent dat de motor kan worden aangepast aan de rijstijl of de omstandigheden op het circuit. De Dunlop Geomax MX34 banden worden geprezen om hun grip op uiteenlopende terreinen en het lichtgewicht chassis draagt bij aan een uitstekende handling. Sommige rijders wijzen erop dat het reactievermogen en de kracht van de tweetaktmotor een bepaalde mate van ervaring vereisen om het potentieel van de motorfiets volledig te benutten. Dit model wordt gezien als een benchmark voor liefhebbers van sensatie, geavanceerde technologie en design geïnspireerd door historische racemachines. De verschillende Heritage-versies staan bekend om hun vermogen om traditie en innovatie te combineren en bieden een unieke en lonende rijervaring voor zowel racers als liefhebbers.
Als je nieuwsgierig bent, vind je hier het volledige specificatieblad van dit model.
- Licentie vereist: wedstrijdmotorcross, alleen voor gebruik op gesloten circuits (niet weglegaal)
- Cilinderinhoud: 249 cm³
- Motortype: 2-takt eencilinder, Keihin elektronische brandstofinjectie met Ø 39 mm gasklephuis, elektronische uitlaatklep (EMS), vloeistofkoeling, standaard elektrische starter
- Motorvermogen en -koppel: ca. 53 pk en 40 Nm koppel
- Gewicht (onbeladen): 99,6 kg
- Zithoogte: 946 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6,5 tot 8 L/100 km
- Geschatte actieradius: 70 tot 90 km
- Inhoud brandstoftank: 7,2 liter
- Maximumsnelheid: 120 tot 130 km/u
- Type transmissie: 5-versnellingsbak, 520 niet-afgedichte secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Hydraulische Brembo-remmen, 260 mm voorschijf, 220 mm achterschijf
- Onderhoud en gebruikskosten: tweetaktmotor die regelmatig moet worden onderhouden, Twin Air luchtfilter zonder gereedschap toegankelijk, elektronisch injectiesysteem dat de gebruikskosten verlaagt, hoogwaardige componenten voor duurzaamheid en betrouwbaarheid