Onderdelen en accessoires motor Husqvarna TC 85 17/14
De Husqvarna TC 85 17/14 heeft zichzelf gevestigd als een benchmark in de wereld van junior motorcross. Ontworpen om de kloof te overbruggen tussen de TC 65 en de standaardmodellen, heeft deze minibike jonge rijders en aankomende concurrenten voor zich gewonnen dankzij zijn DNA, dat resoluut gericht is op prestaties en betrouwbaarheid
Accessoires en onderdelen voor Husqvarna TC 85 17/14
Vind alles wat je nodig hebt voor je Husqvarna TC 85 17/14 volgens het jaar.
Husqvarna's vloeistofgekoelde 84,9cc ééncilinder tweetaktmotor is ontworpen om maximaal vermogen te leveren bij lage en middelhoge toerentallen. De nieuwe cilinderkop, Hidria ontsteking en Keihin PWK 28 carburateur zorgen voor een directe respons en nauwkeurig vermogensmanagement. Starten gebeurt met een kickstarter en de 6-versnellingsbak, gecombineerd met een Formula meerschijvenkoppeling in een hydraulisch oliebad, zorgt voor soepel en efficiënt schakelen, wat essentieel is voor junior wedstrijden. Het stalen chassis met dubbele wieg, gecombineerd met een subframe van aluminium en glasvezel, is opnieuw ontworpen voor optimale rijeigenschappen en stabiliteit. De 43 mm WP XACT omgekeerde voorvork (veerweg 278 mm) en WP XACT achterschokdemper (veerweg 289 mm) bieden nauwkeurige controle en optimale schokdemping. De Formula-remmen, gemonteerd op Galfer-schijven (240 mm voor, 220 mm achter), bieden een krachtige, consistente remkracht. De 17-inch voorwielen en 14-inch achterwielen met Excel spaken zijn voorzien van Maxxis Maxxcross MX-ST banden voor voorbeeldige tractie en robuustheid. De verlaagde zithoogte van 835 mm, de hellingshoek van 63,5°, de wielbasis van 1.282 mm en de brandstoftank van 5 liter zijn verdere voorbeelden van Husqvarna's inspanningen op het gebied van ergonomie en optimalisatie. Gereedschapsloze toegang tot het Twin Air luchtfilter en afstelmarkeringen op de achterbrug maken onderhoud eenvoudig. De technische accessoires die verkrijgbaar zijn, zorgen voor nog meer personalisatie. Laten we overgaan naar de rijderservaring en het dagelijkse gebruik van dit model op het circuit.
Op motorcrosscircuits staat de TC 85 17/14 bekend om zijn vermogen om de vooruitgang van jonge rijders te ondersteunen. Feedback benadrukt het toegenomen vermogen bij lage en middelhoge toerentallen, ideaal voor acceleratie en technische secties. De 6-versnellingsbak en hydraulische koppeling maken vermogensmanagement eenvoudig, zelfs voor minder ervaren rijders. De instelbare, progressieve WP XACT-vering wordt geprezen om zijn efficiëntie en schokabsorberende eigenschappen en biedt een nauwkeurig gevoel voor het terrein en direct vertrouwen. De algehele ergonomie, met een lage zithoogte, een goed geplaatst stuur en brede voetsteunen, zorgt ervoor dat je zelfs tijdens intensieve ritten de controle houdt. Formula remmen en Galfer schijven zorgen voor betrouwbaar remmen, terwijl Excel velgen en Maxxis banden voor uitstekende tractie zorgen. Als sterke punten worden vaak de betrouwbaarheid van het chassis, het onderhoudsgemak en de kwaliteit van de onderdelen genoemd. De keuze uit twee wielmaten (17/14 of 19/16) betekent dat de fiets kan worden aangepast aan het lichaamstype en het niveau van elke rijder, een echt pluspunt voor progressie. Sommige gebruikers noemen de hoge prijs, maar de bouwkwaliteit en de prestaties rechtvaardigen de investering voor een wedstrijdfiets. Technische innovaties en aandacht voor detail maken de TC 85 17/14 tot een benchmark voor het leren en racen in de junior motorcross.
Lees meer over de technische specificaties van dit model:
- Vereiste licentie: junior wedstrijdmotor (alleen voor gesloten circuits, niet weglegaal)
- Cilinderinhoud: 84,9 cm³
- Motortype: ééncilinder, 2-takt, vloeistofgekoeld, voeding door Keihin Ø 28 mm carburateur, klepversnellingsbak
- Motorvermogen en -koppel: 23 tot 25 pk, 14 Nm koppel
- Drooggewicht: 68 kg
- Zithoogte: 835 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5 tot 6 L/100 km
- Geschatte actieradius: 45 tot 60 km, afhankelijk van rijstijl
- Brandstoftankinhoud: 5 liter
- Topsnelheid: 95 tot 100 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, kettingaandrijving type 428
- Remmen: 240 mm schijfrem voor, 220 mm schijfrem achter, Formula remklauwen, Galfer schijven
- Onderhoud en gebruikskosten: regelmatig onderhoud noodzakelijk (zuigers, ringen, regelmatig olie verversen), redelijke gebruikskosten voor een junior competitie 2-takt.