Onderdelen en accessoires motor Husqvarna TE 300 ERFGOED
De Husqvarna TE 300 HERITAGE is een essentiële referentie in de wereld van enduro, een eerbetoon aan de Zweedse geschiedenis van het merk met een sterke visuele identiteit
Accessoires en onderdelen voor Husqvarna TE 300 ERFGOED
Vind alles wat je nodig hebt voor je Husqvarna TE 300 ERFGOED volgens het jaar.
De TE 300 HERITAGE valt op door zijn technisch ontwerp van topniveau, ontworpen om te voldoen aan de eisen van modern enduro rijden. Zijn compacte, lichtgewicht (24,6 kg) 293,2cc 2-takt ééncilindermotor is voorzien van Keihin elektronische brandstofinjectie en een 39mm gasklephuis met dubbele injectoren, voor een nauwkeurig vermogensbeheer en een onmiddellijk reactievermogen. De cilinder is voorzien van een innovatief elektronisch uitlaatklepsysteem dat de vermogensafgifte optimaliseert op basis van het motortoerental, terwijl de elektronische oliepomp voor een optimale smering zorgt. Het carter, vervaardigd door spuitgieten onder hoge druk, draagt bij aan de algehele lichtheid van de motor. Het chroom-molybdeenstalen chassis zorgt voor stabiliteit en wendbaarheid, aangevuld met een hybride achterframe van 60% polyamide en 40% aluminium, voor een perfecte balans tussen sterkte en lichtheid. De WP XACT-vering, met een 48 mm upside-down-voorvork en een 300 mm veerweg van de achterschokdemper, zorgt voor een onberispelijk rijgedrag op elk type terrein. De remmen worden bediend door hydraulische Brembo-systemen, met GSK Wave-schijven van 260 mm voor en 220 mm achter voor optimale stopkracht. Het Vitesco-motormanagementsysteem met kantelsensor verhoogt de veiligheid, terwijl de gecombineerde aan/uit-schakelaar de bediening vereenvoudigt. De brandstoftank van 8,5 liter is perfect geïntegreerd in de ergonomische carrosserie en biedt veel bewegingsvrijheid. De kaartkiezer, LED koplamp en D.I.D. velgen met Michelin Enduro banden completeren een uitrusting die is ontworpen voor avontuur. Dankzij dit technische ontwerp past de Heritage-versie zich aan elke situatie aan, van geëngageerde toertochten tot wedstrijden. Laten we eens kijken hoe dit model dagelijks wordt ervaren door de motorrijders die het gebruiken.
In het dagelijks gebruik wordt de TE 300 HERITAGE door enduroliefhebbers geprezen om zijn gebruiksgemak en veelzijdigheid. Motorrijders roemen het uitzonderlijke rijgedrag dat wordt geboden door het lichtgewicht chassis en de hybride achtervering, waardoor het gemakkelijk is om het meest technische terrein te bedwingen. De WP XACT-vering, bekend om zijn souplesse, absorbeert onregelmatigheden effectief en biedt rijcomfort dat zeer gewaardeerd wordt tijdens lange tochten of wedstrijden. Het unieke uiterlijk, met zijn exclusieve graphics en blauwe radiateurkuipen, wordt vaak genoemd als een echte aanwinst en versterkt het gevoel bij de wereld van Husqvarna te horen. Het vermogen van de motor, de reactiesnelheid van het gaspedaal dankzij het 39 mm gasklephuis en het elektronische beheer van de brandstofinjectie worden regelmatig geprezen om hun efficiëntie en aanpassingsvermogen aan alle rijstijlen. Het comfort van het vlakke zadel en de bewegingsvrijheid op de motorfiets worden ook geprezen, net als de robuustheid van de hybride gesp achter en de duurzaamheid van de onderdelen. De Brembo rem- en koppelingssystemen zorgen voor een geruststellende betrouwbaarheid, terwijl de Michelin Enduro banden een uitstekende grip op alle soorten terrein garanderen. Als zwakke punten worden soms de hoge aanschafkosten en de noodzaak van regelmatig onderhoud om de prestaties op peil te houden genoemd, maar de meerderheid van de meningen is het eens over de uitmuntendheid van dit model voor veeleisend enduro rijden en wedstrijden. De TE 300 HERITAGE is daarom de keuze bij uitstek voor rijders die op zoek zijn naar authenticiteit, prestaties en stijl.
Voor meer informatie volgt hier een overzicht van de belangrijkste technische kenmerken van dit iconische model.
- Licentie vereist: competitie enduro model, niet gehomologeerd voor de weg (gebruik voorbehouden voor circuits en privéterreinen)
- Cilinderinhoud: 293,2 cc
- Motortype: 2-takt eencilinder, Keihin elektronische brandstofinjectie, 39 mm gasklephuis, elektronische uitlaatklep, vloeistofgekoeld, Vitesco Technologies motormanagementsysteem, standaard elektrische starter
- Motorvermogen en -koppel: ongeveer 24 pk en 48-50 Nm koppel
- Gewicht (droog): 107 kg
- Zithoogte: 952 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6,5 tot 8,5 L/100 km
- Geschatte actieradius: 90-120 km
- Inhoud brandstoftank: 8,5 liter
- Maximumsnelheid: 120 tot 125 km/u
- Type transmissie: Handgeschakeld 6 versnellingen, 26:72 primair, 14:45 secundair, 520 X-ring ketting
- Remmen: Hydraulische Brembo-remmen, GSK Wave-schijven van 260 mm voor en 220 mm achter
- Onderhoud en gebruikskosten: tweetaktmotor vereist regelmatig onderhoud (zuigers, ringen, vloeistoffen); gebruikskosten lager dan een gelijkwaardige viertakt; onderdelen van topklasse (WP, Brembo, Keihin) garanderen betrouwbaarheid en robuustheid