Onderdelen en accessoires motor Husqvarna TE 300 PRO
De Husqvarna TE 300 PRO is een benchmark geworden in de wereld van enduro en belichaamt de evolutie van de TE-serie met een Pro Edition 2025-versie die de grenzen van de discipline verlegt
Accessoires en onderdelen voor Husqvarna TE 300 PRO
Vind alles wat je nodig hebt voor je Husqvarna TE 300 PRO volgens het jaar.
Technisch gezien is de TE 300 PRO gebaseerd op een centraal 25CrMo4 dubbel wiegframe van chroom-molybdeenstaal, dat stabiliteit en wendbaarheid op alle soorten terrein garandeert. De hybride achtervering, gemaakt van 60% polyamide en 40% aluminium, is sterk en licht, terwijl de gegoten achterbrug de stijfheid en duurzaamheid maximaliseert. Aan de voorkant biedt de 48 mm WP XACT omgekeerde vork met gesloten cartridge en snelle compressieregelaar consistente prestaties en een hydrostop in de laatste 68 mm van de veerweg om heftige schokken te absorberen. De WP XACT-achterschokdemper met een veerweg van 300 mm kan zonder gereedschap worden afgesteld voor rebound en compressie bij hoge en lage snelheden, wat comfort en grip garandeert. De 293,2cc 2-takt eencilindermotor, aangedreven door een Keihin elektronisch brandstofinjectiesysteem met 39mm gasklephuis, heeft compacte afmetingen (24,6kg), een indrukwekkend koppel en karakter bij hoge toerentallen. De cilinder met 72 mm boring heeft een innovatief elektronisch uitlaatsysteem, terwijl de elektronische oliepomp de olietoevoer beheert voor een optimale menging. De GALFER-remschijven voor (260 mm) en achter (220 mm) zorgen in combinatie met de hydraulische systemen van Brembo voor maximale en constante remkracht. Met de Map Selector kun je het gedrag van de motor aanpassen aan de omstandigheden, met twee modi die je tijdens het rijden kunt selecteren. Tot de standaarduitrusting behoren een snel te monteren LED-koplamp, Factory Racing-wielen, een racezadelhoes, zachte ODI-handvatten, een Supersprox Stealth-kroon, een verlengde skidplate, hoogvaste aluminium radiateurs en een CNC-bewerkte zwart geanodiseerde vorkkroon. Er is een breed scala aan accessoires en motoronderdelen ontworpen om de betrouwbaarheid, aanpassingsmogelijkheden en prestaties van dit model te maximaliseren. Deze technische configuratie is de ideale voorbereiding voor de overgang naar de analyse van het gebruik en de meningen van motorrijders.
Motorrijders die kiezen voor de Husqvarna TE 300 PRO genieten van een machine die gebouwd is voor extreem enduro rijden, bekend om zijn wendbaarheid, comfort en vermogen om zich aan te passen aan alle soorten terrein, van technische trails tot lange stukken weg. Feedback benadrukt het uitzonderlijke rijgedrag dat wordt geboden door het stalen frame en de hybride achterbok, waardoor je zelfs in de meest uitdagende secties de controle behoudt. De WP XACT vork en achterschokdemper worden vooral gewaardeerd om hun vermogen om schokken te absorberen met behoud van uitstekende tractie, wat rijders geruststelt bij het oversteken of afdalen van snelle stukken. Dankzij de elektronische brandstofinspuiting en het geavanceerde uitlaatsysteem levert de motor vermogen dat over het hele toerenbereik kan worden benut, met een royaal koppel bij lage toerentallen en een soepele vermogensopbouw, waardoor het gemakkelijker wordt om in moeilijke omstandigheden te rijden. Met elektronische hulpsystemen, zoals de Map Selector en het Vitesco-motormanagementsysteem, kan het gedrag van de motorfiets worden aangepast aan het terrein of het vaardigheidsniveau van de rijder. Standaard accessoires, zoals GALFER remschijven, Brembo hydraulische systemen en een zadelhoes met hoge grip, dragen bij aan een gebruikerservaring van topklasse, met een gevoel van kwaliteit en betrouwbaarheid. Sommige rijders hebben echter gewezen op het lege gewicht van 108,5 kg, dat weliswaar binnen de perken blijft voor deze categorie, maar merkbaar kan zijn in zeer technische secties of wanneer de fiets vaak wordt opgetild. De zadelhoogte van 952 mm kan ook een uitdaging zijn voor kortere rijders. Desondanks dragen het onderhoudsgemak, de robuustheid van de onderdelen en de beschikbaarheid van accessoires en motoronderdelen bij aan de tevredenheid van de gebruikers, die dit model zien als een benchmark voor modern enduro rijden, zowel voor wedstrijden als in de vrije tijd. De verschillende versies van de TE-serie worden gezien als evoluerend, maar de Pro-versie onderscheidt zich door zijn topuitrusting en zijn resolute raceoriëntatie, die zowel pure prestatieliefhebbers als mensen met een passie voor boordtechnologie aanspreekt. Deze veelzijdigheid en het vermogen om zich aan te passen aan een breed scala aan gebruiksmogelijkheden maken dit model tot een topkeuze voor veeleisende enduro-rijders.
- Licentie vereist: wedstrijd-enduromodel, niet gehomologeerd voor de weg (gebruik voorbehouden aan privéterreinen en wedstrijden)
- Cilinderinhoud: 293,2 cc
- Motortype: 2-takt eencilinder, Keihin elektronische brandstofinjectie, 39 mm gasklephuis, elektronische uitlaatklep, vloeistofkoeling, elektronische oliepomp, standaard elektrische starter
- Motorvermogen en -koppel: ca. 54 pk en 48-50 Nm koppel
- Gewicht (droog): 108,5 kg
- Zithoogte: 952 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6,5 tot 8,5 L/100 km
- Geschatte actieradius: 90-120 km
- Inhoud brandstoftank: 8,5 liter
- Maximumsnelheid: 120 tot 125 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, 520 X-ring kettingaandrijving
- Remmen: Voor: Galfer Wave Ø 260 mm schijf, Brembo 2-zuiger hydraulische remklauw; achter: Galfer Wave Ø 220 mm schijf, Brembo 1-zuiger hydraulische remklauw
- Onderhoud en gebruikskosten: regelmatig onderhoud vereist (zuiger, ringen, vloeistoffen), hoogwaardige componenten (WP, Brembo, Keihin, Galfer) garanderen betrouwbaarheid, onderhoudsgemak en duurzaamheid.