Onderdelen en accessoires motor Husqvarna TR 650 Strada
De Husqvarna TR 650 Strada is sinds de lancering in 2013 een benchmark in het segment van de urban trail. Dit model markeert een belangrijke stap voor Husqvarna, dat na uitblinkers in crosscountry en enduro ervoor heeft gekozen om de wereld van trailmotoren te verkennen met een motorfiets met een sterk karakter
Accessoires en onderdelen voor Husqvarna TR 650 Strada
Vind alles wat je nodig hebt voor je Husqvarna TR 650 Strada volgens het jaar.
De TR 650 Strada is gebouwd rond een stalen buizenframe, met een aangeschroefde achterbok en een verstevigde voorkant, voor een uitstekende stijfheid en handelbaarheid. Aan de voorkant biedt de 46mm Sachs omgekeerde voorvork 190mm veerweg, terwijl de achterkant profiteert van een instelbare monoshock om onregelmatigheden op de weg effectief te absorberen. De remmen worden verzorgd door een 300mm remschijf aan de voorzijde met een Brembo dubbelzuigerremklauw en een 240mm remschijf met enkelzuiger aan de achterzijde, standaard aangevuld met uitschakelbaar ABS voor extra veiligheid. De aluminium wielen zijn voorzien van wegbanden, wat het stadsgevoel van het model versterkt. De brandstoftank van 14 liter, die onder het zadel is geplaatst, optimaliseert de gewichtsverdeling en het zwaartepunt, terwijl de zithoogte van 860 mm zorgt voor een comfortabele zithouding. Het centrale instrumentenpaneel is eenvoudig en doeltreffend en de verstelbare bedieningselementen kunnen aan elke rijder worden aangepast. De vloeistofgekoelde 652cc eencilindermotor met brandstofinspuiting levert 58 pk bij 7.250 tpm en een koppel van 6,2kg bij 5.750 tpm. Husqvarna's aanpassingen, zoals de gesmede zuiger en lichtere krukas, zorgen voor een uitstekend reactievermogen en bewezen betrouwbaarheid. De 5-versnellingsbak maakt het dagelijks rijden gemakkelijker, terwijl de dubbele uitlaat onder het zadel een karakteristiek geluid geeft. Zijkoffers en een topkoffer zijn als optie verkrijgbaar om het laadvermogen te vergroten, en een hoge bel kan de windbescherming verbeteren. Dit model biedt een compromis tussen comfort, efficiëntie en maatwerk. Laten we eens kijken naar de ervaring van de rijder en hoe hij zich voelt op het stuur.
In het dagelijks gebruik wordt de Husqvarna TR 650 Strada gewaardeerd om zijn wendbaarheid en balans, waardoor hij zowel in de stad als op bochtige wegen een waar genoegen is om op te rijden. Motorrijders roemen de beschikbaarheid van de eencilindermotor, die zorgt voor een levendige acceleratie en gebruiksgemak bij alle toerentallen, ook al blijft de motor liever boven de 2.500 tpm om zijn volledige potentieel tot uiting te laten komen. De nauwkeurige 5-versnellingsbak en de lage traagheid van de motor dragen bij aan de stedelijke aantrekkingskracht van de motorfiets, terwijl de rechte zithouding en het smalle zadel van 860 mm zelfs voor lange rijders comfort bieden. Op de snelweg is de windbescherming perfect zonder de optionele hoge bel en het zadel kan stevig aanvoelen op lange ritten, maar de motor behoudt een aanzienlijke reserve aan vermogen en een geruststellende stabiliteit. Het progressieve remsysteem past zich goed aan de machine aan, hoewel sommige gebruikers vinden dat de voorschijf meer kracht zou kunnen hebben voor sportief gebruik. De vering biedt een goed compromis tussen comfort en efficiëntie, hoewel de demping op de weg wat zacht kan overkomen. Voor het duo profiteert de passagier van een goede zit en goed geplaatste handgrepen en de optionele bagageopties maken de motor nog aantrekkelijker voor reizigers. De sterke punten die door gebruikers worden genoemd zijn het chassis, het motorkarakter, het geluid van de uitlaat en de prijs, terwijl de zwakke punten de afwerking van bepaalde details en het gebrek aan originele bescherming betreffen. Dit model wordt gezien als een modern, betrouwbaar alternatief voor urban trailrijders die op zoek zijn naar een compromis tussen prestaties, stijl en betaalbaarheid, met de vrijheid om hun machine naar eigen inzicht aan te passen.
Als je nieuwsgierig bent, hier zijn de volledige specificaties!
- Vereiste licentie: A-rijbewijs (beschikbaar in een 48-pk versie voor A2-rijbewijzen)
- Cilinderinhoud: 652 cm³
- Motortype: eencilinder, 4-takt, elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, dubbele bovenliggende nokkenas, 4 kleppen, gesmede zuiger, lichtere krukas
- Motorvermogen en koppel: 58 pk bij 7.250 tpm, 61 Nm (6,2 mkg) bij 5.750 tpm (beperkte versie: 48 pk bij 7.250 tpm, 53 Nm (5,4 mkg) bij 5.750 tpm)
- Gewicht (leeg en vol): 168 kg droog, 186 kg volgeladen
- Zithoogte: 860 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 4,3 L/100 km
- Geschatte actieradius: 320 tot 330 km
- Inhoud brandstoftank: 14 liter
- Topsnelheid: 175 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 5-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: voor: Ø 300 mm Brembo-schijf, 2-zuigerremklauw; achter: Ø 240 mm schijf, 1-zuigerremklauw; standaard uitschakelbare ABS
- Onderhoud en gebruikskosten: regelmatig onderhoud zoals aanbevolen door Husqvarna, redelijke totale kosten voor een motor met één cilinder, gemakkelijk toegankelijke onderdelen en verbruiksartikelen dankzij de technische basis die wordt gedeeld met BMW (G650)