Onderdelen en accessoires motor Kawasaki EL 250 Eliminator
De Kawasaki EL 250 Eliminator belichaamt de Japanse custom spirit met een onverwacht sportieve twist. Hij werd geproduceerd van 1988 tot 1997 en geassembleerd in Japan
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki EL 250 Eliminator
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki EL 250 Eliminator volgens het jaar.
Vanuit technisch oogpunt is dit model gebaseerd op een stalen frame met dubbele wieg, wat een goede stijfheid en gewaardeerd rijgedrag garandeert. Een telescopische voorvork en dubbele zijdelingse schokdempers achter zorgen voor evenwichtig comfort op de weg. De remmen worden verzorgd door een enkele schijf aan de voorkant (226 mm of 240 mm afhankelijk van de versie) en een trommel aan de achterkant, een configuratie die past bij zijn formaat. Zijn 249 cc vloeistofgekoelde viertaktmotor in lijn met twee bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder ontwikkelt tot 33 pk bij 12.500 t/min en 17 Nm koppel bij 9.900 t/min. De brandstof wordt geleverd door een carburateur en de transmissie verloopt via een zesversnellingsbak en eindaandrijfketting. Met een gewicht van 155 kg, een zithoogte van 729 mm en een brandstoftank van 11 liter is dit model geschikt voor een breed scala aan rijders. De uitgebalanceerde afmetingen en het tweezitszadel bevorderen het comfort, terwijl de geometrie van de motorfiets het gemakkelijk maakt om opties of motoraccessoires en -onderdelen toe te voegen om hem te personaliseren. Om een duidelijk idee te krijgen van hoe hij presteert op de weg, is het de moeite waard om te kijken naar de feedback die we dagelijks van gebruikers ontvangen.
In het dagelijks gebruik is de Kawasaki EL 250 Eliminator gemakkelijk te hanteren en veelzijdig. Zijn lage gewicht en toegankelijke zithoogte betekenen dat zowel beginners als ervaren rijders kunnen genieten van een geruststellende rit, zowel in de stad als op de open weg. De motor is soepel bij lage toerentallen, waardoor het een plezier is om in de stad te rijden, met een geluid dat typisch is voor Japanse twins. Rijders waarderen de mechanische betrouwbaarheid, het onderhoudsgemak en de mogelijkheid om de motorfiets naar eigen smaak aan te passen. De natuurlijke zithouding en het comfort van het zadel worden vaak benadrukt, net als het rijgedrag van het chassis. Sommigen wezen er echter op dat de achterremmen verbeterd konden worden bij intensief gebruik en dat de 11-liter brandstoftank de actieradius van de motorfiets beperkte, waardoor er vaker gestopt moest worden tijdens lange ritten. De verschillende versies die tussen 1988 en 1991 zijn geproduceerd, hebben een sterke identiteit behouden en hebben zich aangepast aan de verwachtingen van motorrijders die op zoek zijn naar een custom die aantrekkelijk, lonend en toegankelijk is.
Voor wie nog verder wil gaan, biedt de volledige lijst met technische specificaties de mogelijkheid om de uitrusting en accessoires te kiezen die het best bij je passen.
- Vereist rijbewijs: A2 of hoger
- Cilinderinhoud: 249 cm³
- Motortype: viercilinder-in-lijn, vloeistofgekoeld, dubbele bovenliggende nokkenas (DOHC), 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 33 pk (24 kW) bij 12.500 tpm; 17 Nm bij 9.900 tpm
- Gewicht: ongeveer 155 kg (volledig geladen)
- Zithoogte: 729 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 3,5 L/100 km
- Geschatte actieradius: 280-300 km
- Inhoud brandstoftank: 11 liter
- Maximumsnelheid: 145 tot 150 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, natte meervoudige plaatkoppeling, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: voor: enkele schijf Ø 226-240 mm (afhankelijk van model); achter: mechanische trommel
- Onderhoud en gebruikskosten: standaard Kawasaki twin-cilinder onderhoud, betaalbare en toegankelijke onderdelen, naar verluidt betrouwbaar en zuinig, ideaal voor leren en woon-werkverkeer