Onderdelen en accessoires motor Kawasaki ER-6 F
De Kawasaki ER-6 F heeft zichzelf gevestigd als een benchmark in de wereld van de wegmotoren, dankzij zijn sportieve geest en veelzijdigheid
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki ER-6 F
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki ER-6 F volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een stalen buizenframe, gecombineerd met een dubbele buizenswingarm die garant staat voor een voorbeeldige stijfheid en handling. Het chassis is aan de voorkant uitgerust met een 41 mm telehydraulische voorvork met een veerweg van 125 mm en aan de achterkant met een monoshock met een veerweg van 130 mm. De vloeistofgekoelde 649 cc in-line tweecilindermotor met 38 mm brandstofinspuiting ontwikkelt 72 pk bij 8.500 t/min en een maximumkoppel van 6,50 kg bij 7.000 t/min. Een 6-versnellingsbak en kettingaandrijving zorgen voor een optimaal gebruik van het vermogen. Tot de standaarduitrusting behoren ABS voor verbeterde remveiligheid en een gecombineerd instrumentenpaneel en digitaal display voor actieradius en brandstofverbruik. Dankzij de door de fabriek goedgekeurde accessoires en motoronderdelen kan de motorfiets worden aangepast aan elke behoefte, of het nu gaat om comfort, bescherming of stijl. Een zithoogte van 805 mm en een volgeladen gewicht van 209 kg zorgen voor toegankelijkheid en stabiliteit. Dit model is toegankelijk voor A- en A2-rijbewijshouders en kan worden begrensd tot 47,5 pk om aan alle profielen tegemoet te komen. Laten we nu overgaan naar de dagelijkse ervaringen van motorrijders en hun meningen over deze veelzijdige tourer.
In het dagelijks gebruik is de Kawasaki ER-6 F gemakkelijk te hanteren en comfortabel, vooral dankzij het tweetrapszadel en het smalle frame, die het manoeuvreren in de stad vergemakkelijken. Motorrijders zullen de bescherming door de kuip en het verstelbare windscherm waarderen, ideaal voor ritten op snelle wegen. De prestaties van de motor worden geprezen om zijn dynamiek boven de 5.500 tpm, terwijl het redelijke brandstofverbruik van ongeveer 4-5 liter/100 km betekent dat je kunt genieten van lange ritten zonder je zorgen te hoeven maken over tanken. Betrouwbaarheid is een sterk punt, gebruikers hebben meer dan 30.000 km afgelegd zonder grote pech en het onderhoud wordt als eenvoudig beschouwd, zelfs bij intensief gebruik. Sommigen klagen misschien dat de versnellingsbak soms onnauwkeurig schakelt en dat de schokdemper achter hard is op ruwe wegen, maar de stabiliteit, wendbaarheid en het onderhoudsgemak maken deze punten meer dan goed. Het sportieve ontwerp, de veiligheid die wordt geboden door ABS en de mogelijkheid om de motorfiets aan te passen met een breed scala aan accessoires maken dit model een geschikte keuze voor zowel dagelijks gebruik als voor sportievere uitstapjes. Dankzij de verschillende versies, die tussen 2006 en 2016 op de markt zijn gebracht, heeft iedereen een fiets kunnen vinden die bij zijn of haar wensen past, met verschillende kleuren en uitrustingen.
Voor meer informatie vind je hier het volledige specificatieblad van deze veelzijdige tourer.
- Vereist rijbewijs: A2 (35 kW / 47,5 pk) of A eenmaal ongeremd
- Cilinderinhoud: 649cc
- Motortype: 4-takt-in-lijn tweecilinder, ø 38 mm elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, dubbele bovenliggende nokkenas, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en koppel: 72 pk (53 kW) bij 8.500 tpm, 64 Nm (6,5 mkg) bij 7.000 tpm
- Gewicht (volledig geladen): 209 kg
- Zithoogte: 805 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 4-5 L/100 km
- Geschatte actieradius: 280 tot 350 km
- Inhoud brandstoftank: 16 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 200 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: voor: dubbele schijf van 300 mm, remklauwen met 2 zuigers; achter: schijf van 220 mm, remklauw met 1 zuiger; ABS optioneel of standaard afhankelijk van de uitvoering
- Onderhoud en gebruikskosten: eenvoudig onderhoud, goede betrouwbaarheid, redelijke kosten, banden te vervangen rond 18.000 km, kettingset rond 30.000 km, laag brandstofverbruik