Onderdelen en accessoires motor Kawasaki EX 300 Ninja R Special Edition
De Kawasaki EX 300 Ninja R Special Edition vestigde in 2014 zijn naam als meest expressieve compacte sportmotor van de Japanse fabrikant
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki EX 300 Ninja R Special Edition
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki EX 300 Ninja R Special Edition volgens het jaar.
De Ninja wordt aangedreven door een 296 cc-in-lijn tweecilindermotor die 39 pk produceert bij 11.000 t/min en een koppel van 2,80 kg bij 10.000 t/min. De elektronische brandstofinjectie met dubbele gasklep en de vloeistofkoeling zorgen voor een optimaal vermogen en temperatuurbeheer, zelfs onder sportieve omstandigheden. Het stalen buizenchassis zorgt voor een goede stijfheid en gewaardeerd rijgedrag, terwijl de 37 mm telehydraulische voorvork en de monoshock achtervering de oneffenheden van de weg effectief absorberen. De remmen worden bediend door 290mm wave-type schijven voor en 220mm wave-type schijven achter, met ABS als optie voor extra veiligheid. Dankzij de 6-versnellingsbak en de kettingaangedreven secundaire transmissie kan het potentieel van de motor optimaal worden benut. Een zithoogte van 785 mm en een totaalgewicht van 172 kg maken hem gemakkelijk hanteerbaar voor rijders van alle maten. De 17-liter brandstoftank zorgt voor een comfortabele actieradius en dankzij het volledige instrumentenpaneel kun je alle essentiële informatie in de gaten houden. Dit model is toegankelijk voor A- en A2-rijbewijshouders en kan volgens de voorschriften worden begrensd tot 47,5 pk / 35 kW. Regelmatig onderhoud is essentieel om de veiligheid en prestaties van de machine te garanderen. Laten we overgaan naar de dagelijkse ervaring van het rijden op deze compacte sportmotor.
In het dagelijks gebruik maakt de Kawasaki Special Edition indruk met zijn aantrekkelijke design en zuinige gebruik. Motorrijders waarderen vooral het competitie-geïnspireerde uiterlijk, dat in het oog springt en het gevoel versterkt tot het Ninja-universum te behoren. De motor is gemakkelijk te besturen dankzij zijn lage gewicht en toegankelijke zithoogte, waardoor hij ideaal is voor zowel jonge rijbewijshouders als meer ervaren rijders. Op de weg maken de levendigheid van de motor en de precisie van het chassis het rijden tot een waar genoegen, terwijl de betrouwbaarheid van Kawasaki na verloop van tijd geruststellend is. Zwakke punten zijn onder andere het feit dat de 300cc motor niet overal verkrijgbaar is, wat de toegang tot specifieke onderdelen beperkt, en het ontbreken van originele raceaccessoires, wat de meest veeleisende rijders kan teleurstellen. Toch zijn regelmatig onderhoud en een goede staat van de uitrusting essentieel om veiligheid en prestaties te garanderen. Dit model is bedoeld voor mensen die op zoek zijn naar een compacte, stijlvolle en veelzijdige sportmotor, die net zo goed kan schitteren in de stad als op bochtige binnenwegen.
Hier vind je een gedetailleerd specificatieblad om alles te weten te komen over zijn specifieke kenmerken.
- Vereist rijbewijs: A2 (35 kW / 47,5 pk) of rijbewijs A
- Cilinderinhoud: 296 cm³
- Motortype: in-line tweecilinder, 4-takt, elektronische brandstofinspuiting Ø 32 mm, vloeistofgekoeld, 2 OHC, 4 kleppen
- Motorvermogen en -koppel: 39 pk (29 kW) bij 11.000 tpm, 27 Nm (2,8 mkg) bij 10.000 tpm
- Gewicht (vol): 172 kg
- Zithoogte: 785 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 4,3 tot 4,7 L/100 km afhankelijk van gebruik
- Geschatte actieradius: 320 tot 350 km
- Inhoud brandstoftank: 17 liter
- Maximumsnelheid: 160 tot 190 km/u, afhankelijk van de omstandigheden
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving, bekrachtigde en antidribbelkoppeling
- Remmen: voor: 1 wave-remschijf Ø 290 mm, 2-zuigerremklauw; achter: 1 wave-remschijf Ø 220 mm, 2-zuigerremklauw; ABS optioneel
- Onderhoud en gebruikskosten: regelmatig onderhoud (olie verversen elke 6.000 tot 12.000 km, ketting afstellen en spannen, filters), gecontroleerde gebruikskosten en betaalbare onderdelen, waardoor dit een sportmotor is die toegankelijk is voor jonge bestuurders.