Onderdelen en accessoires motor Kawasaki EX 300 Ninja R
De Kawasaki EX 300 Ninja R drukte zijn stempel op de markt van betaalbare sportmotoren toen hij in 2013 op de markt kwam als opvolger van de Ninja 250R
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki EX 300 Ninja R
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki EX 300 Ninja R volgens het jaar.
Dit model wordt aangedreven door een 296 cc in-line tweecilinder viertaktmotor met 32 mm injectie, vloeistofkoeling, dubbele nokkenassen en 4 kleppen. Hij ontwikkelt 39 pk bij 11.000 tpm en een koppel van 2,80 kg bij 10.000 tpm, met een compressieverhouding van 10,6:1. Dubbele gasinspuiting en een slipperkoppeling op racebasis zorgen voor een soepele en veilige manier van terugschakelen. Het stalen buizenchassis zorgt voor stabiliteit en wendbaarheid, met een aangepaste achterste knik om de nieuwe kuip te ondersteunen. Het chassis is voorzien van een 37mm tele-hydraulische voorvork en een monoshock achter, met een veerweg van respectievelijk 120mm en 132mm. De remmen worden verzorgd door wave-type remschijven van 290 mm voor en 220 mm achter, beide voorzien van tweezuigerremklauwen, met ABS als optie. Het sportieve instrumentenpaneel heeft een centrale analoge toerenteller, een digitaal display op afstand, een brandstofmeter, twee dagtellers, een klok en een verbruiksindicator. De transmissie verloopt via een 6-versnellingsbak en een secundaire ketting. Met een brandstoftank van 17 liter en een volgeladen gewicht van 172 kg heeft deze compacte sportwagen volgens gebruikers een geschatte actieradius van 300 km. Laten we eens kijken hoe motorrijders dit model dagelijks ervaren.
Achter het stuur wordt deze sportmotor gewaardeerd om zijn rijgedrag en gebruiksgemak, vooral door jonge rijbewijshouders en motorrijders die op zoek zijn naar een dynamische machine. Feedback benadrukt het flatterende uiterlijk van de motorfiets, zijn snelheid en vermogen, die kloppen voor zijn klasse, evenals zijn natuurlijke rijpositie. De nieuwe antidribbelkoppeling en het warmtebeheer van de motor worden geprezen om hun comfort en veiligheid, vooral in de stad of bij veelvuldig stoppen. Het optionele ABS wordt gezien als een aanwinst voor alledaagse ritten. Sommige gebruikers merken op dat het comfort op lange ritten nog voor verbetering vatbaar is, maar de ergonomie van de nieuwe snelheidsmeter en de trillingsfiltering verbeteren de ervaring. Het op superieure modellen geïnspireerde ontwerp en de stabiliteit van het chassis zijn sterke punten, net als de veelzijdigheid van de motorfiets op zowel de weg als het circuit. Sommige motorrijders denken dat het nieuwe prijskaartje hen in de verleiding zal brengen om te kiezen voor een tweedehands motor met een grotere cilinderinhoud, maar de Kawasaki EX 300 Ninja R maakt indruk met zijn balans tussen betaalbaarheid, innovatie en rijplezier. Voor degenen die hun ervaring willen personaliseren is er een breed scala aan uitrustingen en opties beschikbaar.
Voor degenen die een meer gedetailleerde keuze willen maken, volgt hier een lijst met technische specificaties.
- Vereist rijbewijs: A of A2 (instelbaar tot 47,5 pk / 35 kW)
- Cilinderinhoud: 296 cm³
- Motortype: in-line tweecilinder, 4-takt, injectie-Ø 32 mm, vloeistofgekoeld, 2 OHC, 4 kleppen
- Motorvermogen en koppel: 39 pk (29 kW) bij 11.000 tpm; 27 Nm (2,8 mkg) bij 10.000 tpm
- Gewicht (volledig geladen): 172 kg
- Zithoogte: 785 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 4,0 tot 4,5 L/100 km afhankelijk van gebruik
- Geschatte actieradius: 300 tot 350 km
- Inhoud brandstoftank: 17 liter
- Maximumsnelheid: 160 tot 190 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, kettingaandrijving
- Remmen: voor: wave-type-remschijf Ø 290 mm, 2-zuigerremklauw; achter: wave-type-remschijf Ø 220 mm, 2-zuigerremklauw; ABS optioneel verkrijgbaar, afhankelijk van modeljaar
- Onderhoud en gebruikskosten: eenvoudig, betaalbaar routineonderhoud, onderdelen en verbruiksartikelen overal verkrijgbaar, laag brandstofverbruik en bewezen betrouwbaarheid van Kawasaki's tweecilindermotor.