Onderdelen en accessoires motor Kawasaki H2SX 1000 Ninja SE
De Kawasaki H2SX 1000 Ninja SE is het toonbeeld van overdaad en innovatie in de Sport GT-wereld. Sinds 2018 is dit model de belichaming van de groeiende technologische kracht van Kawasaki en past het de geest van de H2 R en H2 aan op de weg door comfort en uitrusting toe te voegen voor sensatiezoekers en snelle reizigers
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki H2SX 1000 Ninja SE
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki H2SX 1000 Ninja SE volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een stalen buizenframe, dat stijfheid en wendbaarheid combineert. Het chassis wordt ondersteund door een 43mm omgekeerde voorvork en een monoshock achter, beide voorzien van Skyhook semi-actieve elektronische vering. De remmen zijn voorzien van dubbele radiale 320mm-schijven met 4-zuiger remklauwen aan de voorzijde en een 250mm-schijf met 2-zuiger remklauw aan de achterzijde, allemaal standaard ondersteund door ABS. De motor, een 998 cc 4-cilinder in lijn met supercharger, levert 200 pk bij 11.000 t/min (210 pk met geforceerde luchttoevoer) en een koppel van 14 kg bij 8.500 t/min. De 6-versnellingsbak heeft een up & down shifter voor snel en precies schakelen. Tot de standaarduitrusting behoren sleutelloze ontsteking, LED-bochtenverlichting, adaptieve cruisecontrol, radar voor en achter, bandenspanningscontrole, rijmodi, motorrembeheer, launch control, tractiecontrole, een TFT-instrumentenpaneel van 6,5 inch en een infotainmentsysteem. Met een gemiddeld brandstofverbruik van 5,4 L/100 km, een actieradius van 352 km en een topsnelheid van rond de 300 km/u is dit model gericht op veeleisende liefhebbers. Laten we nu eens kijken hoe deze motorfiets dagelijks wordt ervaren en wat motorrijders erover te zeggen hebben.
In het dagelijks leven wordt de Kawasaki H2SX Ninja SE geprezen om zijn comfort, unieke karakter en uitstekende prestaties. Het gevoel onder het accelereren wordt vaak omschreven als ongeëvenaard en zorgt voor intens plezier tijdens elke rit. Motorrijders waarderen de precisie van de besturing, de kwaliteit van de elektronische vering en de kracht van de remmen, die zelfs bij sportief rijden geruststellend zijn. De rijpositie, de noppenbescherming en de mogelijkheid om stevige bagage toe te voegen maken lange ritten aangenaam en praktisch. Sterke punten zijn de uitgebreide uitrusting, de veiligheid die wordt geboden door de boordelektronica, waaronder dodehoekdetectie, en de veelzijdigheid op de weg. Sommige gebruikers hebben echter het aanzienlijke gewicht bij het manoeuvreren vanuit stilstand opgemerkt en een infotainmentsysteem dat soms als accessoire wordt beschouwd. Door het hoge prijskaartje is deze motor voorbehouden aan veeleisende liefhebbers, maar degenen die hem kopen genieten van een onvergelijkbare rijervaring die vrijheid en sensatie combineert. Alle versies, van 2018 tot nu, zijn verleidelijk in hun karakter en hun vermogen om van elke reis een avontuur te maken.
Hier is het volledige specificatieblad van dit uitzonderlijke model.
- Vereist rijbewijs: Een rijbewijs
- Cilinderinhoud: 998 cm³
- Motortype: 4-cilinder-in-lijn, 4-takt, Ø 40 mm elektronische brandstofinspuiting, gepatenteerde mechanische Kawasaki supercharger, vloeistofgekoeld, DOHC, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en koppel: 200 pk (147 kW) bij 11.000 tpm (210 pk met geforceerde lucht), 137 Nm (14 mkg) bij 8.500 tpm
- Gewicht (vol): 267 kg
- Zithoogte: 835 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,4 L/100 km
- Geschatte actieradius: 330 tot 350 km, afhankelijk van rijstijl
- Inhoud brandstoftank: 19 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 300 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, standaard op- en terugschakelen, versterkte secundaire kettingaandrijving, bekrachtigde koppeling en antidribbelkoppeling
- Remmen: voor: dubbele schijf Ø 320 mm, radiaal gemonteerd, Brembo monobloc remklauwen met 4 zuigers; achter: schijf Ø 250 mm, remklauw met 2 zuigers; ABS + geavanceerd elektronisch beheer standaard
- Onderhoud en gebruikskosten: elke 6.000 km onderhoud (olie verversen, filters), grote onderhoudsbeurten rond de 12.000-24.000 km, hoogwaardige verbruiksartikelen en onderdelen (Brembo, elektronische vering), gebruikskosten hoger dan een conventionele auto, maar in lijn met zijn premium positionering.