Onderdelen en accessoires motor Kawasaki KLE 300 Versys-X
De Kawasaki KLE 300 Versys-X heeft zich een plaats veroverd in de categorie compacte trailmotoren door een avontuurlijke ervaring te bieden die voor iedereen toegankelijk is
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki KLE 300 Versys-X
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki KLE 300 Versys-X volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een stalen buizenframe, een garantie voor robuustheid en wendbaarheid. Hij is uitgerust met een 41 mm telescopische voorvork (veerweg 130 mm) en een voorbelasting instelbare monoshock achter (veerweg 148 mm), om de onregelmatigheden van de weg of het circuit effectief op te vangen. Spaakwielen, een 19-inch voorwiel en gemengde banden versterken zijn all-road geloofsbrieven. De remmen zijn voorzien van een 2-zuiger remschijf van 290 mm voor en een remschijf van 220 mm achter, met standaard Bosch 10M ABS voor extra veiligheid. De 296 cc in-line tweecilindermotor levert 40 pk bij 11.500 t/min en 25,7 Nm bij 10.000 t/min en is gekoppeld aan een 6-traps close-ratio versnellingsbak voor meer reactiesnelheid. Het uitgebreide instrumentenpaneel geeft de ingeschakelde versnelling, het brandstofverbruik, de actieradius, de klok, de brandstofmeter en de watertemperatuur weer. De 17-liter brandstoftank biedt een actieradius tot 450 km, met een gemiddeld brandstofverbruik tussen 3,7 en 4,5 liter/100 km. Het zadel, 815 of 840 mm afhankelijk van de versie, kan worden aangepast aan verschillende lichaamsafmetingen. Het onderhoud is voordelig, met elke 12.000 km een onderhoudsbeurt. Laten we nu eens horen wat motorrijders dagelijks te zeggen hebben over deze compacte trailfiets.
In het dagelijks gebruik maakt de Kawasaki Versys-X indruk met zijn veelzijdigheid en gebruiksgemak, of je nu een beginner of een doorgewinterde rijder bent. Rijders waarderen de wendbaarheid die wordt geboden door het uitgebalanceerde chassis en de smalle banden, waardoor je zowel in de stad als op de openbare weg gemakkelijk kunt rijden. De soepele motor, responsieve versnellingsbak en rechte zithouding worden regelmatig geprezen om het comfort dat ze bieden, net als de bescherming van de luchtbellen en de royale brandstofcapaciteit. De ergonomie van het brede stuur en de versnellingsindicator worden ook gewaardeerd. Sommige rijders zullen de stevigheid van het originele zadel betreuren, vooral tijdens lange ritten of als ze met z'n tweeën rijden, maar er zijn comfortabelere versies verkrijgbaar. Een paar trillingen bij hoge toerentallen en beperkte uitrekking op de snelweg worden soms opgemerkt, zonder afbreuk te doen aan het rijplezier. De 'Assist & Slipper'-koppeling wordt vaak genoemd vanwege de soepelheid en veiligheid bij het terugschakelen. Dit model wordt gezien als betrouwbaar, zuinig en leuk, ideaal voor woon-werkverkeer, toertochten of licht avontuur. Velen aarzelen niet om hem uit te rusten met op maat gemaakte zadels of banden die zijn aangepast aan hun gebruik.
Bekijk het gedetailleerde specificatieblad hieronder voor meer informatie.
- Vereist rijbewijs: A of A2
- Cilinderinhoud: 296 cm³
- Motortype: tweecilinder-in-lijn, 4-takt, brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, dubbele ACT, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 40 pk bij 11.500 tpm, 25,7 Nm bij 10.000 tpm
- Gewicht (vol): 175 kg
- Zithoogte: 815 mm (lage versie), 840/845 mm (Franse versies)
- Gemiddeld brandstofverbruik: 3,7 tot 4,5 L/100 km
- Geschatte actieradius: 415 tot 450 km
- Tankinhoud: 17 tot 17,5 liter
- Maximumsnelheid: 150 tot 167 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: voorschijf 290 mm (2 zuigers), achterschijf 220 mm (2 zuigers), ABS Bosch 10 M
- Onderhoud en gebruikskosten: elke 12.000 km onderhoud, zuinig in onderhoud