Onderdelen en accessoires motor Kawasaki KLE 650 Versys ABS
De Kawasaki KLE 650 Versys ABS is al sinds 2007 een begrip in het Trail-segment. Hij is ontworpen voor avontuur en veelzijdigheid en onderging in 2015 een grootscheeps redesign met een dynamische, op de Ninja geïnspireerde styling, een opvallende voorkant en scherpe flanken
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki KLE 650 Versys ABS
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki KLE 650 Versys ABS volgens het jaar.
De Trail is gebaseerd op een buisvormig, diamantvormig stalen frame, synoniem voor kracht en wendbaarheid. Met een lengte van 2.165 mm, een breedte van 840 mm, een hoogte van 1.400 mm en een wielbasis van 1.415 mm weegt hij 217 kg volledig beladen. Het zadel van 840 mm geeft hem een indrukwekkende zithouding, ideaal voor in de stad en op de weg. De grotere brandstoftank van 21 liter vergroot de actieradius, terwijl het met 60 mm verstelbare windscherm 70% breder is en effectieve bescherming biedt tegen de wind. Aan de voorkant zorgen de 41mm upside-down vorken en dubbele 300mm schijven voor een goede wegligging. Achter zorgen de monoshock en de 250mm schijf voor comfort en stabiliteit. De vloeistofgekoelde 649cc tweecilindermotor met brandstofinspuiting levert 66 pk en 6,2 km/u en is gekoppeld aan een 6-versnellingsbak. Het remsysteem is uitgerust met ABS en er is een A2-versie verkrijgbaar. Tot de uitrusting behoren koffers, topkoffer, LED-koplampen, zijplaten, handkappen en een 12V-aansluiting. Het moderne dashboard is gemakkelijk af te lezen en het laadvermogen is geoptimaliseerd voor bagage. Laten we eens kijken [comment] hoe dit model zich aanpast aan dagelijks gebruik en wat onze gebruikers te zeggen hebben.
In het dagelijks gebruik maakt dit model indruk met zijn intuïtieve bediening en veelzijdigheid, of je nu woon-werkverkeer doet, toert of lange afstanden aflegt. Motorrijders waarderen de natuurlijke rijpositie, wendbaarheid en veilig remmen, evenals de ergonomie die is ontworpen om vermoeidheid te verminderen, met name dankzij de verstelbare bel. De actieradius is vaak meer dan 350 km, een echt voordeel voor reizigers. Trillingen zijn goed onder controle, hoewel sommigen een lichte schok kunnen voelen bij bepaalde motortoerentallen of op de voetsteunen. Het originele uitlaatgeluid blijft discreet, wat de meeste mensen bevalt. De originele banden worden soms bekritiseerd om hun gedrag op nat wegdek en sommigen geven er de voorkeur aan om ze voor hun gemoedsrust te vervangen. Zwakke punten waren het gewicht bij stilstand, de zithoogte voor kleinere rijders, het standaard ontbreken van een 12V-aansluiting en het gebrek aan vermogen voor degenen die op zoek zijn naar sensatie, met name bij het rijden van een duo of op de snelweg. Ondanks deze opmerkingen was het merendeel van de feedback zeer positief, waarbij de nadruk werd gelegd op de prijs-kwaliteitverhouding, de betrouwbaarheid, het onderhoudsgemak en de modulariteit van de pakketten en accessoires. De Grand Tourer-versie is vooral populair vanwege de uitrusting en de mogelijkheid om naar wens opties toe te voegen. Dit model biedt een ideaal compromis tussen comfort, functionaliteit en rijplezier. Laten we overgaan naar de gedetailleerde technische specificaties.
Voor de liefhebbers van cijfers volgt hier een overzicht van de technische specificaties van dit model:
- Vereist rijbewijs: A2-rijbewijs (beperkt tot 47,5 pk / 35 kW) of A-rijbewijs
- Cilinderinhoud: 649 cm³
- Motortype: viertakt-in-lijn, vloeistofgekoeld, elektronische brandstofinspuiting, DOHC, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 69 pk (51 kW) bij 8.500 tpm; koppel van 64 Nm bij 7.000 tpm
- Gewicht (volledig geladen): ongeveer 216 kg
- Zithoogte: 840 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 4,5 L/100 km
- Geschatte actieradius: 350-400 km
- Inhoud brandstoftank: 21 liter
- Topsnelheid: ongeveer 200 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, kettingaangedreven secundaire transmissie, bekrachtigde koppeling en antidribbelkoppeling
- Remmen: voor: dubbele schijf van 300 mm, remklauwen met 2 zuigers; achter: schijf van 220 mm, remklauw met 1 zuiger; standaard ABS
- Onderhoud en gebruikskosten: elke 6.000 tot 12.000 km onderhoud, lage onderhoudskosten voor een motor met middelgrote cilinderinhoud, onderdelen en verbruiksartikelen gemakkelijk verkrijgbaar