Onderdelen en accessoires motor Kawasaki KLZ 1000 Versys SE
De Kawasaki KLZ 1000 Versys SE heeft zichzelf snel gevestigd als een benchmark in de Trail GT categorie, door geavanceerde technologie te combineren met rijcomfort
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki KLZ 1000 Versys SE
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki KLZ 1000 Versys SE volgens het jaar.
Dit model heeft een aluminium chassis met dubbele balken voor sterkte en stabiliteit, gecombineerd met een 43 mm KECS omgekeerde voorvork en een pilootgestuurde monoshock achter voor optimaal comfort op alle wegtypen. De 1.043 cc viercilinder lijnmotor met elektronische brandstofinspuiting en vloeistofkoeling levert 120 pk bij 9.000 t/min en een koppel van 10,40 kg bij 7.500 t/min, voor een soepele, krachtige acceleratie. De standaarduitrusting is bijzonder uitgebreid: ABS in bochten, cruisecontrol, Bluetooth, tractiecontrole, Shift, verwarmde handgrepen, verstelbare voorruit, elektronische vering, adaptieve koplampen, middenstandaard, versnellingsindicator en motorremcontrole. Een standaard handgeschakelde 6-versnellingsbak met versnellingspook zorgt voor een soepele rit, terwijl de remmen worden verzorgd door dubbele remschijven van 310 mm voor en een remschijf van 250 mm achter. De brandstoftank van 21 liter en de zithoogte van 840 mm maken de motor toegankelijk en geschikt voor lange ritten. Motorrijders kunnen ook rekenen op een reeks accessoires en motoronderdelen voor onderhoud en aanpassingen. Laten we nu eens kijken hoe deze GT trailfiets presteert in het dagelijks gebruik en wat gebruikers erover te zeggen hebben.
In het dagelijks gebruik maakt de Kawasaki KLZ Versys SE indruk met zijn uitzonderlijke comfort en toegankelijkheid, zelfs voor middelgrote rijders. Lange ritten worden een plezier, alleen of met z'n tweeën, dankzij de rechte zithouding en licht gebogen knieën, ideaal voor lange rijders. Passagiers profiteren ook van een comfortabele stoel en de optionele bagageruimte blijkt erg praktisch, ook al kan de breedte in de stad in de weg zitten. Het dashboard wordt gewaardeerd om zijn leesbaarheid en gebruiksgemak. De motor is krachtig en soepel, waardoor lange afstanden moeiteloos kunnen worden afgelegd, hoewel sommige mensen hem in de stad wat schokkerig vinden bij lage toerentallen. De gecontroleerde vering biedt superieur comfort en absorbeert onregelmatigheden in het wegdek. Een van de zwakke punten is dat het hoge zwaartepunt waakzaamheid vereist bij het stoppen, vooral voor minder lange mensen, en het ontbreken van een cardanoverbrenging wordt soms betreurd op zeer lange ritten. De bescherming tegen weersinvloeden wordt als effectief beschouwd en de technologische uitrusting maakt het dagelijks leven voor motorrijders gemakkelijker. Dit model wordt gezien als een uitstekend compromis tussen weg en stad, met een grote veelzijdigheid en een moderne rijervaring.
Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de cijfers, is hier het gedetailleerde specificatieblad van Kawasaki's GT trailmotor.
- Vereist rijbewijs: A-rijbewijs (hoofdstel beschikbaar voor A2-rijbewijs)
- Cilinderinhoud: 1.043 cm³
- Motortype: 4-cilinder-in-lijn, 4-takt, elektronische brandstofinspuiting Ø 38 mm, DOHC, 16 kleppen, vloeistofgekoeld
- Motorvermogen en -koppel: 120 pk (88 kW) bij 9.000 tpm; koppel van 102 Nm (10,4 mkg) bij 7.500 tpm
- Gewicht (vol): 257 kg
- Zithoogte: 840 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,5 tot 6,0 L/100 km, afhankelijk van rijgedrag en belading
- Geschatte actieradius: 330 tot 370 km
- Inhoud brandstoftank: 21 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 220 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak met standaard op- en terugschakeling, kettingaandrijving
- Remmen: voor: dubbele remschijf van 310 mm, radiale remklauwen met 4 zuigers; achter: remschijf van 250 mm, remklauw met 1 zuiger; KIBS intelligent ABS + ABS in bochten, KCMF, KTRC
- Onderhoud en gebruikskosten: regelmatig onderhoud aanbevolen (elke 12.000 km), betrouwbare motorfiets uit het topsegment, met onderhoudskosten in de gemiddelde categorie voor weggebruikers, CO₂-uitstoot: ongeveer 128 g/km