Onderdelen en accessoires motor Kawasaki KX 250
De Kawasaki KX 250 is een waar icoon in de motorcrosswereld, met een geschiedenis rijk aan overwinningen en innovaties. Sinds zijn debuut heeft dit model zijn stempel gedrukt op de wereldkampioenschappen MXGP en sensatiezoekers voor zich gewonnen
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki KX 250
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki KX 250 volgens het jaar.
De 2025 versie is gebaseerd op een lichtgewicht aluminium perimeterchassis, ontworpen voor een betere massacentralisatie en handling, rechtstreeks geïnspireerd op de KX 450. Zijn vloeistofgekoelde, viertakt eencilindermotor van 249 cc met dubbele bovenliggende nokkenas heeft een nieuwe cilinderkop, een opnieuw ontworpen zuiger en een balansas uit één stuk, waardoor het koppel bij lage toerentallen wordt geoptimaliseerd terwijl het hoge vermogen bij hoge toerentallen behouden blijft. De elektronische brandstofinjectie is gebaseerd op een dubbel injectorsysteem, met een secundaire injector bovenin de airbox. Vermogensmodi en tractiecontrole zijn instelbaar vanaf de linker console, terwijl Bluetooth-connectiviteit via de Rideology app het mogelijk maakt om motormaps aan te passen. Het chassis is voorzien van een volledig instelbare 48-49mm omgekeerde Showa vork en een Uni-Trak dubbele swing-arm achtervering met meer dan 300mm veerweg. De remmen worden verzorgd door Nissin wave-type-remschijven van 270 mm voor en 240 mm achter. Een nieuw ontworpen hydraulische koppeling en 5 versnellingen zorgen voor een soepele, responsieve rit. Dankzij het verstelbare stuur en de verstelbare voetsteunen kan elke rijder zijn ideale positie vinden, zowel tijdens de training als tijdens de wedstrijd. Laten we verder gaan met de rijervaring en de meningen van gebruikers over dit model.
In het dagelijks leven maakt dit model indruk met zijn veelzijdigheid en zijn vermogen om zich aan te passen aan alle rijstijlen, van de doorgewinterde rijder tot de amateur die op zoek is naar spanning op het circuit. Feedback van gebruikers benadrukt de lichtheid van het chassis, waardoor het gemakkelijk is om van richting te veranderen en technische secties aan te pakken zonder al te veel vermoeidheid. De flexibiliteit van de motor, die in staat is koppel te leveren in het lage en middelhoge toerengebied en vermogen te behouden bij hoge toerentallen, biedt een breed inzetgebied, wat zeer gewaardeerd wordt bij starts en herstarts. Rijders roemen de aanwezigheid van elektronische hulpmiddelen, met name de aanpasbare mapping en tractiecontrole, die de tractie optimaliseren op basis van de grip en de configuratie van het circuit. De Showa-ophanging, afkomstig uit de racewereld, garandeert een voorbeeldige stabiliteit, zelfs op het meest veeleisende terrein, terwijl de Nissin-remmen geruststellend nauwkeurig en krachtig zijn. De rijpositie, die naar wens kan worden aangepast, heeft de consensus gewonnen onder de gemeenschap, iedereen vindt gemakkelijk zijn weg. Sommigen merken echter op dat de actieradius wordt beperkt door de kleine brandstoftank en dat de motor regelmatig en grondig moet worden onderhouden om goed te blijven presteren. De enduro-versie van de KX 250 X profiteert ook van deze wijzigingen, met instellingen die zijn aangepast aan off-road gebruik. Hierdoor wordt dit model gezien als een veilige keuze, modern en vooruitstrevend, net zo comfortabel in wedstrijden als in intensieve trainingen.
Ontdek de kenmerken van deze off-roader
- Rijbewijs vereist: niet weglegaal, alleen voor motorcross gebruik
- Cilinderinhoud: 249 cm³
- Motortype: ééncilinder, 4-takt, dubbele bovenliggende nokkenas (DOHC), vierkleps, vloeistofgekoeld, elektronische brandstofinspuiting
- Motorvermogen en -koppel: 39,3 pk bij 12.300 tpm, 24,9 Nm bij 9.200 tpm
- Gewicht (volledig geladen): 109,5 kg tot 110 kg
- Zithoogte: 955 mm (96,5 cm)
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5 tot 7 L/100 km
- Geschatte actieradius: 60 tot 90 km
- Tankinhoud: 6,1 tot 6,2 liter
- Maximumsnelheid: 115 tot 120 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 5-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving, eindaandrijvingsverhouding 50/13
- Remmen: voor: semi-zwevende wave-type-remschijf Ø 270 mm, Nissin dubbelzuigerremklauw; achter: wave-type-remschijf Ø 240 mm, Nissin enkelzuigerremklauw
- Onderhoud en gebruikskosten: wedstrijdmotocrossmotor die rigoureus en regelmatig onderhoud vereist: regelmatig olie verversen, klepspeling controleren, zuiger en ringen periodiek vervangen; onderdelen en verbruiksartikelen verkrijgbaar bij het Kawasaki netwerk