Onderdelen en accessoires motor Kawasaki KX 250 4T
De Kawasaki KX 250 4T is een motorcrossicoon, het resultaat van tientallen jaren evolutie en innovatie door Kawasaki. Sinds 2012 is dit model voortdurend opnieuw uitgevonden om aan de verwachtingen van zowel beginnende als ervaren rijders te voldoen
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki KX 250 4T
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki KX 250 4T volgens het jaar.
Deze off-roader is gebaseerd op een aluminium perimeter chassis geïnspireerd op de KX 450, geoptimaliseerd voor rijeigenschappen en balans. De 48mm omgekeerde Showa voorvering biedt 305mm veerweg, terwijl de Uni Trak monoshock achter 307mm biedt, beide volledig instelbaar. De remmen worden verzorgd door een 270 mm remschijf voor met dubbele zuigerremklauw en een 240 mm remschijf met enkele zuiger achter. De vloeistofgekoelde ééncilinder viertaktmotor met brandstofinspuiting ontwikkelt ongeveer 51 pk. Hij is gekoppeld aan een handgeschakelde 5-versnellingsbak en hydraulische koppeling, voor nauwkeurig schakelen en een soepele werking. Tot de standaarduitrusting behoren twee rijmodi, Bluetooth, tractiecontrole, hulpstart en ODI Lock-On handvatten. Met de accessoires en motoronderdelen kan de motorfiets worden aangepast aan de behoeften van elke rijder. Met een totaalgewicht van 109,5 kg en een zithoogte van 950 mm biedt dit model een balans tussen wendbaarheid, vermogen en technologie. Laten we overgaan naar de ervaringen van de rijders in het veld.
Zowel op het circuit als in de training maakt dit model indruk met zijn vermogen, motorflexibiliteit en wendbaarheid. Rijders waarderen het reactievermogen van de acceleratie, de stabiliteit van de sprongen en de precisie van het traject, zelfs op het meest veeleisende terrein. De vering wordt vaak geprezen om zijn schokabsorberende vermogen en biedt optimaal comfort zonder in te boeten aan terreingevoel. Dankzij de instelbare ergonomie van het Ergo-fit systeem kan iedereen de ideale [position] vinden, waardoor het aan alle lichaamsvormen kan worden aangepast. De nieuwste versies, met hydraulische koppeling en elektrische starter, worden geprezen om hun moderniteit en gebruiksgemak. De robuustheid van de fiets wordt algemeen erkend, hoewel rigoureus onderhoud nog steeds essentieel is, vooral bij de oudere generaties. De verschillende versies, zoals de KX 250 X, zijn aantrekkelijk vanwege hun veelzijdigheid en geschiktheid voor enduro-rijden. De weinige zwakke punten die worden genoemd, betreffen de noodzaak om de vering aan te passen aan het terrein en de noodzaak om goed op het mechaniek te letten bij intensief gebruik. Dit model biedt een zeldzaam compromis tussen toegankelijkheid, rijplezier en prestaties, waardoor het zeker een aanrader is voor alle motorcrossliefhebbers.
Lees hieronder meer over dit model.
- Licentie vereist: wedstrijdmotor niet goedgekeurd voor gebruik op de weg (gebruik voorbehouden aan motorcross en gesloten circuits)
- Cilinderinhoud: 250 cm³
- Motortype: eencilinder, 4-takt, elektronische brandstofinspuiting Ø 44 mm, dubbele bovenliggende nokkenas (DOHC), 4 kleppen, vloeistofgekoeld
- Motorvermogen en -koppel: ca. 51 pk, hoog en soepel koppel over het hele toerenbereik, geoptimaliseerd voor acceleratie uit bochten
- Gewicht (volledig geladen): 109,5 kg
- Zithoogte: 950 tot 955 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 4 tot 5 L/100 km (afhankelijk van intensiteit motorcrossgebruik)
- Geschatte actieradius: 80-100 km, afhankelijk van het rijtempo
- Brandstoftankinhoud: 6 tot 6,2 liter
- Maximumsnelheid: 120 tot 130 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 5-versnellingsbak, kettingaandrijving, hydraulische koppeling voor meer soepelheid en weerstand
- Remmen: voor: wave-type-remschijf Ø 270 mm, remklauw met dubbele zuiger; achter: wave-type-remschijf Ø 240 mm, remklauw met enkele zuiger
- Onderhoud en gebruikskosten: wedstrijdmotor vereist nauwgezet onderhoud (regelmatig olie verversen, luchtfilters reinigen na elke rit, periodieke vervanging van zuigers/segmenten, regelmatige klepspelingcontroles); reserveonderdelen en prestatiekits zijn verkrijgbaar via het Kawasaki netwerk.