Onderdelen en accessoires motor Kawasaki KX 250 X
De Kawasaki KX 250 X roept onmiddellijk beelden op van off-road racen en de eisen van de moderne motorcross. Deze motor is ontworpen voor cross-country racing en heeft zichzelf bewezen als een veilige keuze voor rijders die op zoek zijn naar prestaties en betrouwbaarheid
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki KX 250 X
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki KX 250 X volgens het jaar.
Dit model wordt aangedreven door een 249 cc vloeistofgekoelde viertakt ééncilindermotor met rechte cilinderkop en centrale uitlaat. Elektrisch starten maakt het gemakkelijk om op gang te komen, terwijl de selectie van de vermogensmodus en Kawasaki Traction Control (KTRC) direct vanaf het stuur toegankelijk zijn. De mapping van de motor kan worden aangepast via de RIDEOLOGY THE APP KX en biedt geavanceerde aanpassingsmogelijkheden voor elke rijder. Dubbele injectoren en een primaire balans met één as zorgen voor een lineaire respons van de motor en een optimaal vermogensbeheer, zelfs op het meest veeleisende terrein. Het aluminium perimeterchassis, geïnspireerd op de KX450, zorgt voor lichtheid en stijfheid. SHOWA's 49 mm schroefgeveerde voorwielophanging en Uni Trak monoshock achterwielophanging, beide volledig instelbaar, helpen de schokken van [country] rijden te absorberen. De 21-inch voorwielen en 18-inch achterwielen, uitgerust met Dunlop AT81 banden, zijn speciaal ontworpen voor enduro rijden. De verstelbare ERGO-FIT ergonomie, het Fatbar Renthal stuur en de verstelbare voetsteunen zorgen voor een comfortabele rit. Het zijpaneel met snelsluiting biedt eenvoudige toegang tot het luchtfilter en met de 12V-aansluiting kun je accessoires toevoegen voor tijdens het racen. Laten we nu eens kijken hoe deze fiets presteert in het dagelijks gebruik en wat rijders in het veld erover te zeggen hebben.
Op het circuit maakt de KX 250 X indruk met zijn veelzijdigheid en vermogen om zich aan te passen aan allerlei raceomstandigheden. Rijders waarderen het reactievermogen van de motor, de soepele transmissie en het gebruiksgemak dat mogelijk wordt gemaakt door de verstelbare ergonomie en de aanpasbare rijpositie. De elektrische start en de hydraulische koppeling worden vooral gewaardeerd tijdens starts of technische secties, omdat ze zorgen voor comfort en efficiëntie. De robuustheid van de motor, de wendbaarheid van het chassis en de smartphoneconnectiviteit voor het motormanagement worden regelmatig genoemd als belangrijke pluspunten. Recente versies worden geprezen om hun verbeterde massacentralisatie, nieuwe carrosserie en ODI Lock-On handgrepen die het rijgedrag verbeteren. Het zijpaneel met snelsluiting en de 12V-aansluiting zijn nog praktischer bij het stoppen of onderhoud. Sommige rijders merken op dat een fijnafstelling van de vering nodig kan zijn om zich aan te passen aan zeer specifiek terrein, maar de meerderheid benadrukt de betrouwbaarheid en het onderhoudsgemak van dit model. De KX 250 X is daarom de perfecte keuze voor concurrenten en off-road liefhebbers.
Voor meer informatie vind je hier het gedetailleerde specificatieblad van dit model dat gebouwd is voor de overwinning.
- Vereiste licentie: enduro/cross-country wedstrijdmotor, niet gehomologeerd voor de weg (gebruik voorbehouden voor privéterrein en wedstrijden)
- Cilinderinhoud: 249 cm³
- Motortype: eencilinder, 4-takt, vloeistofgekoeld, cilinderkop met rechte uitlaatpoort, dubbele injectoren, elektrische start, dubbele nokkenassen (DOHC)
- Motorvermogen en -koppel: 48 tot 50 pk bij hoge toerentallen, soepel, progressief koppel bij lage en middelhoge toerentallen
- Gewicht (volledig geladen): 110,6 kg
- Zithoogte: 950 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 5 tot 6 L/100 km
- Geschatte actieradius: 90 tot 110 km
- Inhoud brandstoftank: 6,2 liter
- Maximumsnelheid: 110 tot 120 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 5-versnellingsbak, hydraulische meervoudige plaatkoppeling voor soepele, duurzame werking
- Remmen: voor: Ø 270 mm schijf met Nissin remklauw; achter: Ø 240 mm schijf; Showa ø49 mm voorvering en instelbaar Uni-Trak systeem achter, geschikt voor enduro gebruik
- Onderhoud en gebruikskosten: eenvoudig onderhoud via smartphone-app, zijpaneel met snelsluiting voor gemakkelijke toegang, waterdichte ketting