Onderdelen en accessoires motor Kawasaki KX 450 4T
De Kawasaki KX 450 4T belichaamt de geest van motorcross en Kawasaki's zoektocht naar prestaties. Sinds de lancering in 2012 is dit model geëvolueerd om aan de top van zijn klasse te blijven, met zijn eerste volledige revisie in 2024
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki KX 450 4T
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki KX 450 4T volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een aluminium omtrekchassis, dat garant staat voor robuustheid en wendbaarheid voor motorcross. Hij wordt aangedreven door een 449cc vloeistofgekoelde 4-takt ééncilindermotor met 44mm elektronische brandstofinjectie en 2-ACT, 4-kleppen kleppenaandrijving. Het afgegeven vermogen ligt rond de 63 pk, met een indrukwekkende vermogen-gewichtsverhouding en een compressieverhouding van 12,5:1. De remmen worden verzorgd door een 270 mm remschijf voor met een Brembo dubbelzuigerremklauw en een 240 mm remschijf achter met een enkelzuigerremklauw. De 49 mm omgekeerde voorvork en de Uni-Trak monoshock zijn beide verstelbaar, waardoor de vering aan elk terrein kan worden aangepast. De handgeschakelde 5-versnellingsbak, gekoppeld aan een ketting, zorgt voor nauwkeurig schakelen. Dit model biedt twee motormapping-modi, instelbare tractiecontrole en stop-start-assistentie. Dankzij de spaakvelgen en de smalle kuip is hij gemakkelijk te manoeuvreren. Dankzij de applicatie 'RIDEOLOGY THE APP KX' kan elke rijder zijn instellingen aanpassen en onderhoudsgegevens raadplegen. Laten we overgaan naar de gebruikerservaring en het dagelijks gebruik van deze machine op het circuit.
Motorcrossliefhebbers zijn enthousiast over het vermogen en de betrouwbaarheid van dit model. Gebruikersreviews benadrukken het reactievermogen van de motor, die in elke versnelling kan optrekken, en het rijplezier dat wordt geboden door zijn ergonomie en rijgedrag. De vering wordt gewaardeerd om zijn comfort, ook al kan het afstellen van de vorken enige aandacht vereisen, met name voor kortere rijders. De elektronica aan boord, met hun vermogensstanden en tractieregeling, maakt het mogelijk om de motorfiets aan te passen aan de rijomstandigheden en persoonlijke voorkeuren, wat een welkome eigenschap is op recente versies. Sommige gebruikers noemen de kettingrol of de behoefte aan specifieke hoeveelheden olie, waaruit het belang van onderhoud blijkt. De sterke punten blijven stabiliteit in de bochten, betrouwbaarheid en vermogen, terwijl de 'kortbenige' ergonomie iets kan zijn om op te letten, afhankelijk van de lichaamsbouw. De jubileumversies vallen op door hun op de jaren 90 geïnspireerde retrolook. Dit model is de voor de hand liggende keuze voor wie op zoek is naar een krachtige, upgradebare machine die klaar is om in stijl het circuit op te gaan.
Voor wie meer wil weten, is hier de volledige lijst met technische specificaties van dit model:
- Vereiste licentie: niet voor de weg gehomologeerde wedstrijdmotor (gebruik voorbehouden aan motorcross en gesloten circuits)
- Cilinderinhoud: 449 cm³
- Motortype: 4-takt eencilinder, elektronische brandstofinspuiting Ø 44 mm, dubbele bovenliggende nokkenas (DOHC, 4 kleppen), vloeistofgekoeld, compressieverhouding 12,5:1
- Motorvermogen en -koppel: ongeveer 62 tot 63 pk; hoog, soepel koppel, geoptimaliseerd voor accelereren en bochtenwerk; vermogen-gewichtsverhouding bijna 1,7 kg/pk
- Gewicht (volgeladen): 110 tot 112,60 kg, afhankelijk van de versie
- Zithoogte: 955 tot 960 mm afhankelijk van de versie
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6 tot 8 L/100 km
- Geschatte actieradius: 60 tot 80 km
- Inhoud brandstoftank: 6,2 liter
- Maximumsnelheid: 120 tot 130 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 5-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: voor: wave-type-remschijf Ø 270 mm, remklauw met 2 zuigers; achter: wave-type-remschijf Ø 240/250 mm, remklauw met 1 zuiger
- Onderhoud en gebruikskosten: wedstrijdmotor vereist nauwgezet onderhoud: regelmatig olie verversen, luchtfilter reinigen na elke rit, regelmatige klepspelingcontroles, zuiger/ringvervanging afhankelijk van gebruik; hoge onderhoudskosten in vergelijking met een vrijetijdsmotor, maar reserveonderdelen en prestatiekits zijn gemakkelijk verkrijgbaar via het Kawasaki netwerk.