Onderdelen en accessoires motor Kawasaki KX 450 F
DeKawasaki KX 450 F is een referentie in de motorcrosswereld en belichaamt de competitie- en innovatiegeest van de Japanse fabrikant
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki KX 450 F
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki KX 450 F volgens het jaar.
Dit motorcrossmodel wordt aangedreven door een 450 cc, 4-takt, DOHC, 4-kleppen motor met vloeistofkoeling en elektronische brandstofinspuiting. De motorkarakteristiek kan worden aangepast met behulp van drie verwisselbare plug-ins, waardoor de injectie en ontsteking kunnen worden aangepast aan het terrein, en een Kawasaki tool biedt geavanceerde curve-aanpassing. De launch control-knop op het stuur optimaliseert de start door de wielspin van het achterwiel te beperken. De vijfversnellingsbak heeft een versterkte eerste versnelling, geoptimaliseerde koppelingsveren en schakelt soepel. Het aluminium perimeterframe zorgt voor stijfheid en lichtheid, terwijl het chassis is voorzien van een Showa-geveerde voorvork (A-Kit technologie vanaf 2019) en een high-performance achterbrug. De remmen worden verzorgd door een semi-zwevende 270 mm dubbelzuiger wave-type-remschijf voor en een 240 mm enkelzuiger-remschijf achter. De afmetingen zijn afgestemd op wendbaarheid, met een wielbasis van 1.480 mm, een zithoogte van 960 mm en een brandstoftank van 1,66 gallon. De KLX 450 R-versies zijn voorzien van specifieke enduro-uitrusting, zoals een grotere brandstoftank, 18-inch achterwiel, koplamp en elektrische starter. Deze technische kenmerken maken dit model tot een ideale basis voor het toevoegen van accessoires en motoronderdelen die passen bij jouw rijstijl. Laten we eens kijken hoe dit model wordt ervaren door alledaagse motorrijders.
Op het stuur prijzen rijders de onmiddellijke grip en de natuurlijke zithouding, mogelijk gemaakt door het slankere frame en het lagere zadel. De motor, waarvan het agressieve karakter door de generaties heen is afgezwakt, maakt indruk met zijn soepelheid en reactievermogen, waardoor rijders zonder vermogensverlies kunnen schakelen en de koppeling op een prettige manier kunnen gebruiken. De drie kaartverbinders bieden een echte toegevoegde waarde als het gaat om het aanpassen van de motorfiets aan verschillende terreinomstandigheden en de launch control wordt gewaardeerd om zijn efficiëntie bij het wegrijden. Het rijgedrag en de precisie bij het insturen van bochten worden regelmatig geprezen, net als de kwaliteit van de Showa-veervering op de nieuwste versies. De KLX 450 R versies worden geprezen om hun veelzijdigheid, waardoor het gemakkelijk is om van cross-country naar enduro te schakelen dankzij de specifieke uitrusting en een soepelere motor bij lage toerentallen. Sommige gebruikers merkten op dat de vering en de voorrem in de beginjaren voor verbetering vatbaar waren, maar deze punten zijn bij elk nieuw model gecorrigeerd. Betrouwbaarheid, robuustheid en het vermogen om mee te evolueren met de behoeften van rijders zijn belangrijke pluspunten, terwijl de inhoud van de brandstoftank en de ergonomie soms als perfect kunnen worden beschouwd, afhankelijk van intensief gebruik. Dit model blijft een benchmark voor zijn prestaties, aanpassingsvermogen en rijkdom aan optimaliseringsopties. Hier is het volledige specificatieblad voor wie nieuwsgierig is!
- Licentie vereist: crossmotorfiets niet goedgekeurd voor gebruik op de weg (gebruik voorbehouden aan gesloten circuits)
- Cilinderinhoud: 450 cm³
- Motortype: eencilinder, 4-takt, vloeistofgekoeld, dubbele bovenliggende nokkenas (DOHC), 4 titanium kleppen, elektronische brandstofinjectie
- Motorvermogen en -koppel: ongeveer 55 tot 58 pk; hoog, constant koppel, geoptimaliseerd door aanpassingen (zuiger, drijfstang, krukas, aangepaste nokkenassen), instelbare motormapping en Launch Control voor racestarts
- Gewicht (vol): 110 tot 112 km afhankelijk van het modeljaar
- Zithoogte: 960 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6 tot 8 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 60 tot 80 km of 45 tot 60 minutes intensief rijden
- Inhoud brandstoftank: 6,3 liter
- Maximumsnelheid: 120 tot 130 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 5-versnellingsbak, meervoudige plaatkoppeling met oliebad en flexibele hydraulische bediening, versterkt eerste tandwiel
- Remmen: voor: semi-zwevende wave-type-remschijf Ø 270 mm, remklauw met twee zuigers; achter: wave-type-remschijf Ø 240 mm, remklauw met één zuiger
- Onderhoud en gebruikskosten: wedstrijdmotor die rigoureus en frequent onderhoud vereist (regelmatig olie verversen, periodiek zuigers en ringen vervangen, klepspeling controleren), onderdelen en verbruiksartikelen zijn overal verkrijgbaar bij het Kawasaki netwerk