Onderdelen en accessoires motor Kawasaki KX 450 X
De Kawasaki KX 450 X is een essentiële referentie in de wereld van de motorcross, ontworpen om het meest veeleisende terrein te domineren
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki KX 450 X
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki KX 450 X volgens het jaar.
Dit model wordt aangedreven door een 449cc eencilinder viertaktmotor die bekend staat om zijn consistente koppel bij lage toerentallen en zijn reactievermogen bij het uitkomen van bochten. De symmetrische in- en uitlaat optimaliseren de luchtstroom, voor een scherpe acceleratie. Elektrisch starten zorgt voor snel herstarten, terwijl de hydraulische koppeling met conische veren de controle vergemakkelijkt, vooral bij halfkoppelen. Het lichte en gecentraliseerde aluminium perimeterframe verbetert de handling en wendbaarheid in bochten. De 49 mm omgekeerde voorvering en Uni-Trak achtervering zijn volledig instelbaar voor elk terrein. Brembo remmen, gecombineerd met geperforeerde Braking/Sunstar schijven (270 mm voor, 240 mm achter), zorgen voor een krachtige, progressieve remwerking. De ERGO-FIT ergonomie is voorzien van een reeks stuur- en voetsteuninstellingen voor rijden op maat. Dankzij de Rideology KX App kan de mapping van de motor eenvoudig vanaf een smartphone worden aangepast en wordt het onderhoud vereenvoudigd. Vermogensmodi, tractiecontrole in twee fasen en een door de fabriek geïnspireerde launch control maken het pakket compleet. Laten we eens kijken hoe dit model in de praktijk presteert en wat de rijders erover te zeggen hebben!
In het dagelijks gebruik maakt de KX 450 X indruk met zijn intuïtieve rijgedrag en zijn vermogen om zich aan alle rijdersprofielen aan te passen. De slanke, verstelbare ergonomie zorgt voor een grote bewegingsvrijheid, wat zeer gewaardeerd wordt tijdens technische secties. Rijders roemen ook de flexibiliteit van de motor bij lage toerentallen en zijn directe reactievermogen, ideaal voor acceleratie en cross-country rijden. De elektrische start en hydraulische koppeling worden geprezen om hun comfort en efficiëntie, vooral in wedstrijden waar elke seconde telt. De Brembo remmen en de vering van hoge kwaliteit zorgen voor een veilig gevoel bij hard remmen en het landen van sprongen. Het quick-release zijpaneel voor toegang tot het luchtfilter wordt ook geprezen om zijn praktische bruikbaarheid. Sommigen merken op dat de zeer competitiegerichte aard van de motor een minimum aan ervaring vereist om er het beste uit te halen, maar de rijeigenschappen en het vertrouwen dat hij uitstraalt blijven sterke punten. Recente versies blijven innoveren, met name op het gebied van boordelektronica en aanpassingsopties, om aan de verwachtingen van de meest veeleisende rijders te voldoen.
Laten we eens kijken naar de belangrijkste kenmerken van dit model!
- Vereiste licentie: niet gehomologeerd voor de weg, voorbehouden voor enduro/cross op gesloten circuits
- Cilinderinhoud: 449 cm³
- Motortype: vloeistofgekoelde viertakt-eencilinder, symmetrische in- en uitlaat, dubbele nokkenas (DOHC), vierkleps, elektronische brandstofinspuiting, elektrische starter
- Motorvermogen en -koppel: tussen 58 en 60 pk
- Gewicht (volgeladen): 110 kg
- Zithoogte: 955 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6 tot 8 L/100 km
- Geschatte actieradius: 70-90 km
- Inhoud brandstoftank: 6,2 liter
- Maximumsnelheid: 120 tot 130 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 5-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving, hydraulische meervoudige plaatkoppeling met oliebad
- Remmen: voor: 270 mm geperforeerde schijf, Brembo remklauw; achter: 240 mm geperforeerde schijf, Nissin remklauw; Showa ø49 mm omgekeerde voorvork en Uni-Trak achterschokdemper
- Onderhoud en gebruikskosten: vereist regelmatig onderhoud (regelmatig olie verversen, filters, periodieke vervanging van zuigers/ringen), snelle toegang tot luchtfilter, onderhoudslogboek via Rideology The App KX-applicatie