Onderdelen en accessoires motor Kawasaki KX 65
Sinds zijn introductie in 2000 heeft de Kawasaki KX 65 zich gevestigd als een referentie voor jonge motorcrossers. Als directe afstammeling van de KX 60 markeerde hij de evolutie van het segment met de komst van schijfremmen en een gemoderniseerde styling, waarmee hij zich van zijn voorganger onderscheidde
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki KX 65
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki KX 65 volgens het jaar.
Dit model heeft een stalen frame met dubbele wieg, wat stevigheid en weerstand op cross-country terrein garandeert. Met een totaalgewicht van 60 kg is hij ideaal voor jonge rijders. De zithoogte van 760 mm maakt hem gemakkelijk te hanteren en geruststellend om er de eerste keer mee te rijden. De vloeistofgekoelde 2-takt-eencilindermotor van 64 cc levert ongeveer 16 pk, dus kinderen kunnen genieten van levendig vermogen en een geweldig reactievermogen. De 6-versnellingsbak, gecombineerd met een secundaire kettingaandrijving, zorgt voor efficiënte acceleratie en aanpassing aan alle circuitprofielen. Aluminium wielen, een 33mm tele-hydraulische voorvork (210mm veerweg) en Showa monoshock achtervering (240mm veerweg) bieden een goed compromis tussen comfort en prestaties, hoewel de vering soepel blijft voor de sportiefste ritten. De remmen worden verzorgd door 180mm schijven voor en achter, met 1-zuiger remklauwen voor optimale veiligheid. Dankzij de brandstoftank van 3,8 liter kun je genieten van lange sessies in het terrein. Routineonderhoud is eenvoudig: luchtfilter, smering en regelmatige controles zijn alles wat je nodig hebt om betrouwbaar te blijven. Motoraccessoires en onderdelen zijn essentieel om de machine naar wens aan te passen en te onderhouden. Laten we nu eens kijken hoe jonge motorrijders en hun gezinnen dit model dagelijks ervaren.
In het dagelijkse leven wordt deze motor geprezen om zijn gemakkelijke bediening en levendigheid, kwaliteiten die jonge rijders helpen om snel te leren. Feedback van gebruikers benadrukt de robuustheid van het mechaniek, dat bestand is tegen intensieve trainingssessies zonder problemen, zolang basisonderhoud wordt uitgevoerd, zoals het vervangen van de zuiger om de 25 uur (of 15 uur in competitieverband). Gezinnen waarderen de redelijke eigendomskosten, zowel wat aankoop als onderhoud betreft, en de betrouwbaarheid van het model, dat geen grote mechanische storingen vertoont. De vering is geschikt voor de meeste kinderen, hoewel deze zacht kan lijken voor oudere kinderen of kinderen die meer meedoen aan wedstrijden. De schijfremmen zijn geruststellend en zorgen ervoor dat je met vertrouwen bochten kunt nemen. Sommige ouders wijzen op de noodzaak om de lasnaden van het frame bij de eerste modellen in de gaten te houden, evenals het voetlager van de schokdemper, maar deze punten zijn bij recente versies verbeterd. De beperkte brandstoftank kan een rem zijn op zeer lange sessies, maar is nog steeds voldoende voor de meeste toepassingen. Op afdelings- of regionaal niveau is de KX 65 een betrouwbare en vooruitstrevende bondgenoot, die in staat is kinderen te begeleiden vanaf hun eerste draai aan het stuur tot aan de Minivert-podia.
Hier zijn de gedetailleerde technische specificaties voor motorcrossliefhebbers.
- Vereiste licentie: niet voor de weg goedgekeurde crossmotor voor jonge rijders (over het algemeen van 6 tot 12 jaar)
- Cilinderinhoud: 64cc
- Motortype: ééncilinder 2-takt, vloeistofgekoeld, mechanische uitlaatklep
- Motorvermogen en -koppel: ca. 16 pk bij 12.500 tpm; maximumkoppel ca. 1 mkg (9,8 Nm) bij 11.000 tpm
- Gewicht (vol): 60 kg
- Zithoogte: 760 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 4,5 tot 5,5 L/100 km
- Geschatte actieradius: ongeveer 40 tot 60 minutes bij intensief gebruik
- Inhoud brandstoftank: 3,8 liter
- Maximumsnelheid: 95 tot 100 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: Ø 180 mm schijf, remklauw met enkele zuiger; achter: Ø 180 mm schijf, remklauw met enkele zuiger
- Onderhoud en gebruikskosten: eenvoudig, betaalbaar onderhoud voor een junior wedstrijdmotor, zuiger moet elke 20-25 uur worden vervangen (of 15 uur bij intensief gebruik), onderdelen beschikbaar en redelijke gebruikskosten voor de categorie