Onderdelen en accessoires motor Kawasaki KX 85 Kleine wielen
De Kawasaki KX 85 Small Wheels is een must-have voor jonge motorcrossers die op zoek zijn naar prestaties en progressie. Dit model is vanaf het begin ontworpen om toekomstige kampioenen te ondersteunen, door ze een machine te bieden die zowel toegankelijk is als gemaakt voor wedstrijden
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki KX 85 Kleine wielen
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki KX 85 Kleine wielen volgens het jaar.
Dit motorcrossmodel wordt aangedreven door een 84cc, 2-takt, ééncilinder motor met een vloeistofgekoeld KIPS-systeem, dat een reactievermogen biedt dat ideaal is voor jonge rijders. Het zeer sterke stalen perimeterframe zorgt voor stijfheid en een rijgedrag dat geschikt is voor wedstrijden. De 36 mm upside-down telescoopvork biedt 20-voudig instelbare ingaande demping, terwijl je met de Uni-Trak link-type achtervering de veervoorspanning, ingaande demping en uitgaande demping naar wens kunt instellen. De remmen worden verzorgd door een 220 mm schijf met dubbele zuigers voor en een 184 mm schijf met enkele zuigers achter, voor optimale controle op alle terreinen. De Keihin PWK 28 carburateur, CDI ontsteking en 6-versnellingsbak zorgen voor een scherpe acceleratie en efficiënt gebruik van het vermogen. De meerschijvenkoppeling met oliebad zorgt voor een soepele werking, zelfs tijdens intensieve sessies. Banden die geschikt zijn voor kleine wielen, 290 mm bodemvrijheid en een zithoogte van 830 mm maken deze motor ideaal voor jonge deelnemers. Elk aspect van de motorfiets is ontworpen om de prestaties en veiligheid te maximaliseren, terwijl er een hoge mate van maatwerk mogelijk is dankzij de beschikbare accessoires. Laten we eens kijken hoe deze motorfiets presteert in het dagelijks gebruik en wat rijders erover te zeggen hebben.
In het dagelijks gebruik maakt dit model indruk met zijn wendbaarheid en gebruiksgemak, essentiële kwaliteiten voor jonge rijders en hun gezinnen. Feedback benadrukt de lichtheid van het hele pakket, wat betekent dat zelfs kleinere rijders sprongen en scherpe bochten met vertrouwen kunnen nemen. De zithoogte en bodemvrijheid zijn ideaal voor technische vooruitgang op alle soorten circuits. De motor is levendig en responsief, met een uitgebalanceerd gevoel van vermogen dat ideaal is om de acceleratie en gasrespons onder de knie te krijgen. Als sterk punt wordt vaak de betrouwbaarheid van Kawasaki genoemd, met eenvoudig onderhoud en robuuste onderdelen. De instelbare vering wordt ook gewaardeerd, omdat de motor hierdoor kan worden aangepast aan het niveau en de stijl van elke rijder. Sommigen merken op dat het schakelen even wennen kan zijn, vooral voor jongere rijders. Het stevige zadel is geschikt voor intensieve ritten, maar kan wat stijf aanvoelen tijdens lange dagen op het circuit. Of hij nu wordt gebruikt voor wedstrijden of in de vrije tijd, deze motor staat bekend om zijn veelzijdigheid en het vertrouwen dat hij geeft vanaf de eerste stuurbewegingen. Voor meer informatie vind je hier het volledige specificatieblad van dit model.
- Licentie vereist: crossmotor niet goedgekeurd voor gebruik op de weg, gereserveerd voor privéterrein en juniorcompetitie.
- Cilinderinhoud: 84cc
- Motortype: 2-takt, ééncilinder, vloeistofgekoeld, uitgerust met KIPS (Kawasaki Integrated Power-valve System) voor een beter beheer van de vermogenscurve
- Motorvermogen en -koppel: ongeveer 22 tot 24 pk bij 12.000 tpm; geschat koppel ongeveer 15 Nm
- Gewicht (volledig geladen): 75 kg
- Zithoogte: 830 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 5-6 liter/100 km in het binnenland
- Geschatte actieradius: 45 tot 90 minutes, afhankelijk van de intensiteit van het rijden
- Inhoud brandstoftank: 5 liter
- Topsnelheid: 95 tot 100 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: voor: schijf van 220 mm, remklauw met dubbele zuiger; achter: schijf van 184 mm, remklauw met enkele zuiger
- Onderhoud en gebruikskosten: rigoureus onderhoud aanbevolen: zuiger/segmenten elke 20-25 uur, luchtfilter gereinigd na elke rit, regelmatig olie verversen, gemakkelijk te vinden en robuuste onderdelen, geschikt voor intensief gebruik in juniorcompetitie.