Onderdelen en accessoires motor Kawasaki Ninja 1000 H2R
De Kawasaki Ninja 1000 H2R is een uitzonderlijke sportmotor die sinds 2015 de wereld van het motorrijden heeft veranderd. Hij is ontworpen en geassembleerd in Japan door Kawasaki en is het resultaat van een ongekende samenwerking tussen de divisies Motorcycle, Aerospace, Gas Turbine en Internal Technology van de fabrikant
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki Ninja 1000 H2R
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki Ninja 1000 H2R volgens het jaar.
Met zijn stalen perimeterframe combineert dit model stijfheid en koeling met het vermogen van zijn gespierde motor. De 43mm Kayaba omgekeerde vork, met gescheiden lucht- en oliepatronen en DLC antifrictielaag, biedt een fijnafstelling die past bij de behoeften van de rijder. Aan de achterzijde biedt de Öhlins TTX36-monoschokdemper 135 mm veerweg voor ongeëvenaarde stabiliteit. De remmen worden aan de voorkant verzorgd door 330mm Brembo-schijven, die worden ondersteund door M50 radiaal gemonteerde monobloc-remklauwen, terwijl aan de achterkant een 250mm schijf met 2-zuiger remklauw zorgt voor een zekere beet. Bridgestone V01 slickbanden, in de maat 120 600 - 17 voor en 190 650 - 17 achter, zijn klaar om al het vermogen van dit beest aan te kunnen. Onder het zadel levert de 998 cc 4-cilinder lijnmotor met compressor 310 pk, oplopend tot 326 pk met geforceerde luchttoevoer, en 16,8 kg koppel. De elektronica aan boord omvat een 6-assige Bosch IMU inertiële eenheid, KTRC tractiecontrole, launch control, ABS in bochten, motorremcontrole en elektronische stuurdemper. De uitrusting omvat een digitaal instrumentenpaneel, carbon kuip, aluminium wielen en een verstelbaar zadel. Er is een breed scala aan motoraccessoires verkrijgbaar om de motorfiets te optimaliseren of te onderhouden. Laten we overgaan op circuitgebruik en rijdersbeoordelingen!
Op dagelijkse basis fascineert en imponeert deze motorfiets, maar door zijn extreme vermogen en het gebrek aan homologatie voor de weg is hij gereserveerd voor gebruik op het circuit. Motorrijders die de kans hebben gehad om hem te berijden, beschrijven een unieke sensatie, namelijk die van het temmen van een echt 'gevechtsvliegtuig' op twee wielen, dat snelheden van meer dan 350 km/u en tot 400 km/u kan halen. De feedback benadrukt het kolossale vermogen van de motor, de technologie aan boord en de hoogwaardige afwerking. Het gedurfde design, de technische oplossingen zoals de compressor en de schakelpook in twee richtingen en de geavanceerde elektronische hulpmiddelen worden bijzonder gewaardeerd. Sommigen betreurden echter de zeer beperkte distributie en de hoge prijs, waardoor de machine voorbehouden was aan een elitegroep van liefhebbers. Autres wezen erop dat het vermogen moeilijk te benutten was, zelfs op het circuit, en dat het gewicht van 216 kg de motor minder wendbaar maakte dan een klassieke hypersport. Ondanks deze bedenkingen was de meerderheid van de meningen enthousiast en werd het model beschreven als een 'oorlogsmachine' of 'de beste motorfiets ter wereld'. Discussies tussen enthousiastelingen laten zien dat deze sportmotor het onderwerp is van echte debatten over ontwerp, technologie en de filosofie van extreme prestaties.
Voor wie meer wil weten, geeft het volledige technische informatieblad een idee van de omvang van Kawasaki's innovatie.
- Vergunning vereist: niet gehomologeerd voor de weg, uitsluitend bestemd voor gesloten circuits
- Cilinderinhoud: 998cc
- Motortype: 4-cilinder-in-lijn, 4-takt, dubbele bovenliggende nokkenas (DOHC), 16 kleppen, Ø 50 mm elektronische brandstofinspuiting met mechanische compressor, vloeistofgekoeld
- Motorvermogen en -koppel: 310 pk bij 14.000 tpm (326 pk met geforceerde luchttoevoer); koppel van 165 Nm (16,8 mkg) bij 12.500 tpm
- Gewicht (vol): 216 kg
- Zithoogte: 830 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 165 Nm (16,8 mkg) koppel bij 12.500 tpm
- Geschatte actieradius: 120 tot 150 km, afhankelijk van tempo en circuit
- Inhoud brandstoftank: 17 liter
- Topsnelheid: 400 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak met standaard up & down shifter, anti-dribbelkoppeling, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: voor: dubbele Brembo-schijf Ø 330 mm, radiaal gemonteerd, monobloc-remklauwen met 4 zuigers; achter: schijf Ø 250 mm, remklauw met 2 zuigers
- Onderhoud en gebruikskosten: exclusieve hypersport-motorfiets die speciaal onderhoud en service vereist bij een erkende Kawasaki werkplaats, zeer hoge gebruikskosten (raceonderdelen, speciale banden, superbenzine)