Onderdelen en accessoires motor Kawasaki Ninja 400
De Kawasaki Ninja 400 heeft zich al snel gevestigd als benchmark in de categorie van toegankelijke sportmotoren, met name voor houders van een A2-rijbewijs
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki Ninja 400
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki Ninja 400 volgens het jaar.
De Ninja is gebouwd rond een stalen buizenframe dat stijfheid en lichtheid garandeert, met een wielbasis van 1.370 mm en een leeggewicht van 168 kg. Zijn 399cc paralleltwin 4-takt, 32mm injectie, vloeistofgekoelde motor met dubbele bovenliggende nokkenas en 4 kleppen per cilinder levert 45 pk bij 10.000 t/min en een koppel van 3,8kg bij 8.000 t/min. De transmissie verloopt via een handgeschakelde 6-versnellingsbak en een secundaire ketting. Aan de voorkant zorgt de 41 mm telescoopvork voor precisie, terwijl aan de achterkant de voorbelasting instelbare monoshock garant staat voor comfort en stabiliteit. De remmen worden bediend door een semi-zwevende 310mm wave-type remschijf voor en een 220mm remschijf achter, beide voorzien van tweezuiger remklauwen en conventioneel ABS. De 17-inch wielen zijn voor voorzien van 110/70 banden en achter van 150/60 banden. Deze technische configuratie weerspiegelt perfect de gewenste balans tussen prestaties, wendbaarheid en veiligheid, geschikt voor zowel stadsverkeer als bochtige wegen . Tot de standaarduitrustingbehoren een multifunctioneel LCD-instrumentenpaneel geïnspireerd op de Ninja 650, een versnellingsindicator, volledige LED-verlichting en een Assist & Slipper-koppeling voor soepeler en veiliger terugschakelen. De brandstoftank van 14 liter geeft een geschatte actieradius van 350 km en de zithoogte van 785 mm maakt de motorfiets toegankelijk voor iedereen. De lage zithoogte maakt de motor toegankelijk voor een breed scala aan rijders , inclusief kleinere motorrijders . De veelzijdigheid en aantrekkingskracht van het model. Laten we nu verder gaan met de ervaringen van de rijders en hun dagelijkse ervaringen met dit model.
Rijders van de Kawasaki zijn unaniem vol lof over het gebruiksgemak en de veelzijdigheid van deze sportmotor, die ideaal is voor zowel jonge rijbewijshouders als meer ervaren rijders die op zoek zijn naar een lichte, leuke machine. De rijpositie, die sportief is zonder extreem te zijn, stelt je in staat om zowel in de stad als op de weg kilometers te maken, terwijl je geniet van goed zicht en comfort die voor deze klasse zeer prijzenswaardig zijn. De motor is soepel en lineair en kan tot 12.000 t/min toeren voor een dynamisch gevoel dat nooit verrast. Het rijgedrag, geholpen door het lage gewicht en het trellisframe, wordt regelmatig genoemd als een groot pluspunt, net als het krachtige, progressieve remgedrag. Deze dynamiek wordt vooral gewaardeerd op bochtige wegen , waar de Ninja 400 zijn volledige potentieel onthult zonder de rijder te vermoeien .Gebruikers waarderen ook de betrouwbaarheid en afwerkingskwaliteit van de motorfiets, evenals zijn op de MotoGP geïnspireerde uiterlijk. Wat betreft de punten die voor verbetering vatbaar zijn, klagen sommigen over het beperkte comfort voor de passagier, waarbij het achterzadel als smal wordt beschouwd en ongeschikt is voor lange ritten met een partner. De uitrusting, hoewel modern, wordt soms als ontoereikend voor de prijs beoordeeld, met name op het gebied van elektronische hulpmiddelen en connectiviteit. Het originele motorgeluid is verdeeld, maar er zijn alternatieve oplossingen voor wie een meer onderscheidende ervaring wil. Met een reeks versies, waaronder de KRT, en een verscheidenheid aan kleuren is er voor elk wat wils, of je nu een dagelijkse bestuurder, een toerliefhebber of een beginner op het circuit bent. En last but not least is de Ninja 400 enthousiastelingencommunity actief, die advies, specifiekeaccessoires en feedback over de Ninja 400biedt .accessoiresen feedback , die de ervaring van dit toch al uitgebreidemodel verrijken .
Omdat goed motorrijden niet alleen een kwestie van uiterlijk is. Ontdek de kenmerken van dit model:
- Rijbewijs verplicht: A2
- Cilinderinhoud: 399 cm³
- Motortype: Paralleltwin, 4-takt, Ø 32 mm brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, 2 OHC, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 45 pk bij 10.000 tpm, 3,8 mkg bij 8.000 tpm
- Gewicht (vol): 168 kg
- Zithoogte: 785 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 4,0 tot 4,5 L/100 km , afhankelijk van het gebruik
- Geschatte actieradius: 350 km
- Inhoud brandstoftank: 14 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 170 km/u
- Type transmissie: handgeschakeld met 6 versnellingen, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: 310 mm semi-zwevende wave-type remschijf voor, 220 mm remschijf achter, conventioneel ABS, remklauwen met twee zuigers
- Onderhouds- en gebruikskosten:redelijke kosten dankzij eenvoudige mechanica en goede verkrijgbaarheid van onderdelen, regelmatig onderhoud wordt aanbevolen voor een lange levensduur