Onderdelen en accessoires motor Kawasaki Ninja 400 ZX4-R KRT
De Kawasaki Ninja 400 ZX4-R KRT is een opvallende verschijning in de wereld van de medium-displacement sportmotoren. Deze motor wordt officieel gepresenteerd in 2023 en is de enige 400cc viercilinder-in-lijn sportmotor met kuip op de Europese markt
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki Ninja 400 ZX4-R KRT
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki Ninja 400 ZX4-R KRT volgens het jaar.
Dit model heeft een specificatieblad dat de grootste sportmotoren waardig is. Onder de kuip ligt een 399cc vloeistofgekoelde viertaktmotor in lijn met dubbele bovenliggende nokkenassen en 16 kleppen. Het vermogen bedraagt 77 pk (57 kW) bij 14.500 tpm en maximaal 80 pk (58,7 kW) dankzij het RAM Air-systeem, voor een koppel van 39 Nm bij 13.000 tpm. De meervoudige plaatkoppeling is oliegedompeld en de versnellingsbak heeft 6 versnellingen, met een Shift in twee richtingen op de ZX-4RR versie. Het stalen trellis chassis met hoge treksterkte zorgt voor een ideale balans tussen stijfheid en flexibiliteit. Aan de voorkant heeft de omgekeerde Showa SFF-BP-voorvork een veerweg van 120 mm (instelbaar op de ZX-4RR), terwijl de achterbrug is gekoppeld aan een progressieve vering en een volledig instelbare Showa BFRC-Lite schokdemper (ZX-4RR). De remmen worden verzorgd door dubbele 290mm semi-zwevende voorschijven met 4 zuiger radiale remklauwen en een 220mm enkelzuiger achterschijf. Sportieve banden (120/70 ZR17 voor en 160/60 ZR17 achter) garanderen stabiliteit en grip. LED-verlichting, een TFT-kleurenscherm en geïntegreerde rijmodi dragen bij aan de technologische voorsprong. Met een gewicht van 189 kg, een brandstoftank van 15 liter en een zithoogte van 800 mm combineert dit model functionaliteit en prestaties. Laten we nu overgaan naar het dagelijks gebruik en de meningen van motorrijders.
Motorrijders die op deze sportmotor rijden, roemen het hoge toerental van de viercilindermotor van Kawasaki. Dit model wordt gewaardeerd om zijn levendigheid en vermogen om snel op toeren te komen, met een motorvermogen van 200 pk per liter, wat prestatiegerichte motorliefhebbers plezier doet zonder dat dit ten koste gaat van het dagelijkse rijplezier. Dankzij het compacte chassis en het stuur met polsbevestiging boven de vorkkroon kan hij zowel op de weg als op het circuit worden gebruikt, zodat je plezier kunt hebben zonder in de problemen te komen. Het lage koppel, typisch voor kleine viercilindermotoren, wordt gecompenseerd door een opwindend toerental en opmerkelijke wendbaarheid. Sommigen zullen het gewicht betreuren, dat hoog wordt geacht voor een 400cc motorfiets, maar dit doet niets af aan het rijgedrag en de stabiliteit van de motorfiets. Elektronische hulpmiddelen, waaronder een bidirectionele versnellingspook op de RR-versie, zijn een echt pluspunt voor sportieve rijders. Het KRT-kleurenschema en de verstelbare Showa vork en schokdemper zullen diegenen aanspreken die op zoek zijn naar een race-achtige ervaring. Motorrijders roemen de veelzijdigheid van de ZX4-R: hij is toegeeflijk genoeg om je te helpen je rijvaardigheid te verbeteren, maar hij is ook vergevingsgezind voor fouten en volgzaam in de stad. De prijs van de ZX4-R wordt in overeenstemming geacht met zijn prestaties en de technologie aan boord. Dit maakt de motor tot een echte rijschool, ideaal voor diegenen die willen genieten van een moderne, compromisloze sportmotor, zowel voor dagelijks gebruik als voor plezier op een technisch circuit.
- Vereist rijbewijs: A2-rijbewijs (35 kW / 47,5 pk) of A-rijbewijs
- Cilinderinhoud: 399 cm³
- Motortype: 4-cilinder-in-lijn, 4-takt, DOHC, 16 kleppen, vloeistofgekoeld
- Motorvermogen en koppel: 77 pk (57 kW) bij 14.500 tpm; tot 80 pk (58,7 kW) met Ram Air; koppel van 39 Nm bij 13.000 tpm
- Gewicht (vol): 189 kg
- Zithoogte: 800 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5 L/100 km
- Actieradius: 270 tot 300 km
- Inhoud brandstoftank: 15 liter
- Maximumsnelheid: 210 tot 220 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, kettingaandrijving (48/14 reductie)
- Remmen: 290 mm semi-zwevende dubbele remschijf voor, radiaal gemonteerde monobloc-remklauwen met 4 tegenoverliggende zuigers, 220 mm remschijf achter met remklauw met enkele zuiger
- Onderhoud en gebruikskosten: moderne sportmotor met conventioneel onderhoud (elke 12.000 km een servicebeurt), gebruikskosten hoger dan een 400cc-twin, maar gecompenseerd door de betrouwbaarheid van Kawasaki en het unieke karakter van de 4-cilindermotor.