Onderdelen en accessoires motor Kawasaki Ninja 400 ZX4-RR KRT
De Kawasaki Ninja 400 ZX4-RR KRT markeert de gedurfde terugkeer van een viercilinder 400cc sportmotor, een zeldzaamheid in het huidige motorlandschap
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki Ninja 400 ZX4-RR KRT
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki Ninja 400 ZX4-RR KRT volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een buisvormig trellisframe van hoogsterktestaal, dat stijfheid en wendbaarheid garandeert. De voorvering wordt verzorgd door een Showa SFF-BP upside-down vork met grote zuiger en instelbare voorbelasting, terwijl de achtervering profiteert van een volledig instelbare Showa BFRC Lite monoshock. Met een totaalgewicht van 189 kg en een zithoogte van 800 mm is de Ninja ZX4-RR KRT ergonomisch ontworpen voor prestaties. Zijn 399cc 4-cilinder lijnmotor levert 77pk bij 14.500 tpm, oplopend tot 80pk met geforceerde luchttoevoer, en een koppel van 39Nm bij 13.000 tpm. Elektronische brandstofinjectie, dual ACT en 4 kleppen per cilinder zijn slechts enkele van de technische voorzieningen. Tot de standaarduitrusting behoren ABS, een bidirectionele Shift, een TFT-kleurenscherm met Bluetooth, 4 rijmodi, 3-traps KTRC-tractiecontrole en een antidribbelkoppeling. De 6-versnellingsbak, bijgestaan door de schakelpook, zorgt voor snel schakelen. De remmen worden verzorgd door dubbele 290 mm radiale voorschijven met 4 zuiger remklauwen en een 220 mm achterschijf. Dit model komt in aanmerking voor A- en A2-rijbewijzen, afhankelijk van de versie. Laten we eens kijken hoe deze sportieve motorfiets presteert in het dagelijks gebruik en wat motorrijders erover te zeggen hebben.
Achter het stuur maakt deze motor indruk met zijn indrukwekkende acceleratie en precieze bochtenwerk. Motorrijders waarderen het gebruiksgemak op de weg, met een zitpositie die comfortabel blijft ondanks zijn sportieve karakter. Op het circuit komt het volledige potentieel van de motor tot zijn recht en biedt hij een opwindende rit met een opmerkelijke wendbaarheid. Elektronische hulpmiddelen, zoals ABS en KTRC tractiecontrole, zorgen voor merkbare veiligheid zonder afbreuk te doen aan het rijplezier. Sommige gebruikers raden aan om de kwaliteit van de vorkpatronen te verbeteren en afstandsbedieningen te installeren om de circuitervaring te optimaliseren. De motor wordt geprezen om zijn technologie en funfactor, maar moet bij hogere toerentallen worden gebruikt om zijn volledige potentieel te benutten, waardoor hij meer geschikt is voor ervaren rijders. Het gewicht, dat als hoog wordt beschouwd voor een 400, en de prijs worden soms als zwakke punten genoemd. Desondanks maken de kwaliteit van de afwerking, de technologische uitrusting en de sensaties die worden geleverd dit model tot een benchmark voor sportliefhebbers.
Voor degenen die verder willen gaan, zijn hier de gedetailleerde technische specificaties.
- Vereist rijbewijs: Een rijbewijs (A2 compatibel met 35 kW reductie afhankelijk van de versie)
- Cilinderinhoud: 399 cm³
- Motortype: 4-cilinder-in-lijn, 4-takt, DOHC, 16 kleppen, elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld
- Motorvermogen en koppel: 77 pk (57 kW) bij 14.500 tpm (tot 80 pk met Ram-Air); 39 Nm koppel bij 13.000 tpm
- Gewicht (vol): 189 kg
- Zithoogte: 800 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 5,0 l/100 km
- Geschatte actieradius: 270-300 km
- Inhoud brandstoftank: 15 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 230 km/u
- Type transmissie: handgeschakeld met 6 versnellingen, standaard KQS tweewegschakeling, kettingaandrijving
- Remmen: voor: Ø 290 mm semi-zwevende dubbele schijf, 4-zuiger monobloc radiale remklauwen; achter: Ø 220 mm schijf, enkelzuiger remklauw; ABS standaard
- Onderhoud en gebruikskosten: standaard onderhoud voor een 4-cilinder sportwagen (onderhoud elke 12.000 km), hogere gebruikskosten dan een 400 tweecilinder, maar gecompenseerd door zijn exclusiviteit en unieke motor in de A2/A-categorie.