Onderdelen en accessoires motor Kawasaki Ninja H2
De Kawasaki Ninja H2 R is een uitzonderlijke sportmotor die sinds zijn première motorgeschiedenis heeft geschreven. Ontworpen om de grenzen van techniek en prestaties te verleggen, werd hij zonder compromissen ontworpen dankzij de collectieve kracht van Kawasaki Heavy Industries
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki Ninja H2
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki Ninja H2 volgens het jaar.
Onder zijn scherpe lijnen verbergt de Ninja H2 R een topmotor. Zijn 998 cc viercilinder-in-lijnmotor, met een supercharger van Kawasaki, levert een maximumvermogen van 310 pk bij 14.000 t/min, genoeg voor zinderende acceleraties, alleen voor gebruik op het circuit. Het trellis buizenchassis zorgt voor optimale stijfheid terwijl het gewicht onder controle wordt gehouden, voor een voorbeeldig rijgedrag en stabiliteit bij zeer hoge snelheden. Dankzij de Öhlins-achtervering in combinatie met een scherpe vooras kan de machine zijn volledige potentieel benutten op het circuit. Standaard voorzieningen zijn onder andere een snelle up & down shifter, elektronische hellingshoekregeling en een speciaal display voor de prestaties in bochten. In de kuip geïntegreerde aerodynamische voorzieningen zorgen voor perfecte stabiliteit bij topsnelheden. Originele motorfietsonderdelen en accessoires zijn ontworpen om perfect op de H2 R te passen, zodat elk detail kan worden aangepast of geoptimaliseerd om aan de behoeften van de rijder te voldoen. De zwarte Mirror Coated Matte Spark kleur benadrukt het exclusieve karakter van deze sportmotor. Klaar om uit te vinden hoe deze machine presteert op het circuit en wat de rijders ervan vinden?
Op het circuit maakt deze motor indruk met zijn uitstekende prestaties. Rijders die hem geprobeerd hebben, melden ongeëvenaarde acceleratie en snelheid, aangedreven door de continue stuwkracht van zijn supercharged motor. De stabiliteit bij zeer hoge snelheden, die wordt gewaarborgd door de aerodynamische aanhangsels en de kwaliteit van het chassis, wordt regelmatig geprezen. De ergonomie in racestijl brengt de rijder in de ideale positie om de bochten aan te vallen, terwijl het elektronische beheer van de hellingshoek en de snelle versnellingspook het gemakkelijk maken om de motor tijdens intensieve sessies onder controle te krijgen. Als sterke punten worden vaak de precisie van de voorkant, het reactievermogen van de motor en de kwaliteit van de Öhlins-vering genoemd. Deze veeleisende machine is echter niet voor iedereen toegankelijk: hij vereist veel ervaring, een solide fysieke conditie en rigoureus onderhoud, en is uitsluitend bestemd voor gebruik op het circuit. Sommige rijders zeggen dat het vermogen en het lawaai dat wordt gegenereerd intimiderend kunnen zijn en dat specifiek onderhoud een grote investering betekent. Van de ene versie op de andere heeft Kawasaki de H2 R geperfectioneerd, waardoor elke jaargang nog scherper is geworden voor liefhebbers van extreme sensaties.
Dit zijn de belangrijkste technische specificaties van dit uitzonderlijke model:
- Rijbewijs verplicht: alleen voor circuitgebruik, niet weglegaal
- Cilinderinhoud: 998 cm³
- Motortype: 4-cilinder-in-lijn, 4-takt, elektronische brandstofinspuiting, drukvulling door gepatenteerde Kawasaki supercharger, vloeistofgekoeld, DOHC, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en koppel: 310 pk (228 kW) bij 14.000 tpm, 165 Nm bij 12.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): ca. 216 kg leeg en 240 kg vol
- Zithoogte: 830 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: tot 15-18 L/100 km (afhankelijk van circuitgebruik)
- Geschatte actieradius: 100 tot 150 km, afhankelijk van tempo en rijomstandigheden
- Inhoud brandstoftank: 17 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 340 km/u (gebruik op circuit)
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, standaard up & down quickshifter, bekrachtigde en antidribbelkoppeling, versterkte kettingaandrijving
- Remmen: voor: dubbele Brembo-schijf Ø 330 mm, monobloc-remklauwen met 4 zuigers; achter: schijf Ø 250 mm, remklauw met 2 zuigers; ABS geoptimaliseerd voor circuitgebruik
- Onderhoud en gebruikskosten: gespecialiseerd onderhoud alleen verkrijgbaar bij erkende Kawasaki dealers, specifieke raceonderdelen, snelle slijtage van banden, remmen en verbruiksartikelen, zeer hoge gebruikskosten in overeenstemming met zijn ultra-exclusieve positionering