Onderdelen en accessoires motor Kawasaki Ninja H2 SX Performance Tourer
De Kawasaki Ninja H2 SX Performance Tourer is de meest geavanceerde Sports Tourer van het merk en combineert geavanceerde technologie, prestaties en comfort voor liefhebbers van lange afstanden
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki Ninja H2 SX Performance Tourer
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki Ninja H2 SX Performance Tourer volgens het jaar.
Dit model heeft een vloeistofgekoelde, viertakt 4-cilinder lijnmotor met compressor en een cilinderinhoud van 998 cm³. Hij ontwikkelt een maximumvermogen van 147,1 kW (200 pk) bij 11.000 tpm en een koppel van 137,3 Nm bij 8.500 tpm, voor een indrukwekkende acceleratie en grote flexibiliteit bij alle toerentallen. Dubbele elektronische brandstofinspuiting, DOHC 16-kleppen timing en een wet sump smeersysteem zorgen voor betrouwbaarheid en efficiëntie. Het chassis is gebaseerd op een zeer sterk stalen trellisframe met achterbrugbevestigingsplaat, wat zorgt voor stijfheid en stabiliteit. De voorvering wordt verzorgd door een volledig instelbare 43mm upside-down voorvork, terwijl de achtervering profiteert van het Uni-Trak systeem met een afzonderlijk ingeschroefde schokdemper die instelbaar is voor ingaande en uitgaande demping en voorbelasting. De remmen worden verzorgd door twee semi-zwevende voorschijven van 320 mm met tegenover elkaar geplaatste monobloc radiale remklauwen met 4 zuigers en een remschijf van 250 mm achter met een remklauw met 2 zuigers. Tot de standaarduitrusting behoren een Clean-Mount koffersysteem van 2x28 liter, heavy-duty binnentassen, een enkelsleutelsysteem en een totale bagageruimte van 56 liter. Het gemiddelde brandstofverbruik is 5,4 liter/100 km, dus lange ritten zijn geen probleem. Laten we nu eens kijken hoe motorrijders dit model beoordelen in het dagelijks gebruik.
In het dagelijks gebruik maakt deze tourer indruk met zijn veelzijdigheid en comfort, of het nu gaat om ritten in de stad of lange afstanden. Motorrijders waarderen vooral de zithouding, de zithoogte van 835 mm en de bescherming die wordt geboden door de bel en de carrosserie, die allemaal vermoeidheid tijdens lange ritten verminderen. Het geïntegreerde koffersysteem wordt geprezen om zijn praktische en esthetische integratie, waardoor het gemakkelijk is om uitrusting mee te nemen zonder afbreuk te doen aan de stijl. Dankzij het vermogen van de supercharged motor kan hij snel wegrijden en veilig inhalen, terwijl hij toch controleerbaar blijft dankzij de elektronica aan boord en de verschillende rijmodi. Sterke punten: stabiliteit bij hoge snelheden, remkwaliteit, afwerking en laadvermogen. Sommige gebruikers wezen echter op het gewicht van 266 kg (volgeladen), waar ze even aan moeten wennen bij het manoeuvreren op lage snelheden, vooral in de stad. Het brandstofverbruik blijft redelijk voor een machine met dit vermogen, maar kan oplopen bij sportief rijden. De verschillende versies van dit model zijn geëvolueerd om steeds meer uitrusting en comfort te bieden, zodat ze voldoen aan de verwachtingen van veeleisende reizigers.
Om meer te weten te komen, volgt hier een overzicht van de belangrijkste technische kenmerken van deze sportieve touring-benchmark.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (motor met alle cilinderinhoud)
- Cilinderinhoud: 998 cm³
- Motortype: 4-cilinder-in-lijn, 4-takt, elektronische brandstofinspuiting, gepatenteerde mechanische Kawasaki supercharger, vloeistofgekoeld, DOHC, 16 kleppen
- Motorvermogen en -koppel: 200 pk (147,1 kW) bij 11.000 tpm; 137,3 Nm bij 8.500 tpm
- Gewicht (volledig geladen): 266 kg
- Zithoogte: 835 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,4 L/100 km
- Geschatte actieradius: 330 tot 350 km
- Inhoud brandstoftank: 19 liter
- Topsnelheid: meer dan 280 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak met hondenring, standaard op- en neerschakelen, bekrachtigde, antidruppelkoppeling met meervoudige platen in oliebad, eindaandrijving met afgedichte ketting
- Remmen: 320 mm dubbele remschijf voor, monobloc radiale remklauwen met 4 zuigers; 250 mm remschijf achter, remklauw met 2 zuigers, standaard Bosch ABS in bochten
- Prestatiegerichte Tourer-uitrusting: typegoedgekeurd Akrapovič-uitlaatsysteem, stijve zijkoffers, hoge rookbel, middenbok, motorbeschermers
- Onderhoud en gebruikskosten: regelmatig onderhoud elke 6.000 km (olie verversen, filters, controles), onderhoudskosten in het hogere middensegment van premium sport GT's