Onderdelen en accessoires motor Kawasaki Ninja H2 SX Tourer
Sinds zijn lancering in 2018 heeft de Kawasaki Ninja H2 SX Tourer zich gevestigd als een referentie in de wereld van sporttourers. Ontworpen voor motorrijders die op zoek zijn naar sensatie en lange reizen, belichaamt hij de perfecte mix van prestaties en comfort
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki Ninja H2 SX Tourer
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki Ninja H2 SX Tourer volgens het jaar.
Dit model wordt aangedreven door een 998cc supercharged 4-cilinder lijnmotor met een maximaal vermogen van 147,1 kW (200 pk) bij 11.000 t/min. Het trellis buizenframe zorgt voor optimale stijfheid en uitstekende rijeigenschappen, zelfs met volle koffers. Aan de voorkant staan de omgekeerde vork en, afhankelijk van de uitvoering, de Showa elektronische vering op de SE garant voor een comfortabele rit op alle wegtypen. De remmen worden verzorgd door 320mm schijven met Brembo radiale remklauwen, aangevuld met Bosch 10.3 ME ABS voor maximale veiligheid. Een schat aan standaarduitrusting omvat Bosch radars voor botswaarschuwing en dodehoekdetectie, adaptieve cruisecontrol, 6,5-inch TFT-instrumentenpaneel met SPIN-systeem, verwarmde handvatten, USB-poort onder het zadel, bandenspanningsindicator, Hill Start Assist en LED-verlichting. De zijkoffers van 2x28 liter, met snelsluitingen en één sleutel, maken het gemakkelijk om al je spullen mee te nemen. Het infotainmentsysteem geeft je direct vanaf het dashboard toegang tot een groot aantal toepassingen. Deze motorfiets combineert vermogen, technologie en comfort om aan de verwachtingen van de meest veeleisende rijders te voldoen. Laten we nu eens kijken hoe hij dagelijks presteert en wat zijn rijders erover te zeggen hebben.
In het dagelijks gebruik maakt deze sportieve tourer indruk met zijn veelzijdigheid en veiligheidsniveau. Motorrijders zullen het vermogen van de supercharged motor waarderen, die snel accelereert en toch controleerbaar blijft dankzij de vele elektronische hulpmiddelen. Het comfort van de stoel, de bescherming die de voorruit biedt en het praktische van de koffers worden regelmatig geprezen, net als het gebruiksgemak van het bagagesysteem met één sleutel. Rijhulpmiddelen zoals adaptieve cruise control en dodehoekdetectie zorgen voor extra gemoedsrust op lange ritten of in druk verkeer. Sommige gebruikers hebben echter de imposante afmetingen van de auto opgemerkt, waardoor manoeuvreren bij lage snelheden minder eenvoudig kan zijn, evenals het hogere brandstofverbruik bij sportief rijden. Het verschil tussen de standaarduitvoering en de SE, met name op het gebied van vering, is een veelgehoord vergelijkingspunt voor wie op zoek is naar optimaal rijcomfort. Al met al wordt dit model gezien als een veelzijdige machine, ideaal voor zowel langeafstandsritten als dynamische escapades, en heeft het zichzelf gevestigd als een benchmark in de categorie van sporttourers.
Voor meer informatie volgt hier een overzicht van de belangrijkste technische specificaties.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A
- Cilinderinhoud: 998 cm³
- Motortype: 4-cilinder-in-lijn, 4-takt, elektronische brandstofinspuiting, met mechanische Kawasaki supercharger, vloeistofgekoeld, DOHC, 16 kleppen
- Motorvermogen en -koppel: 200 pk (147,1 kW) bij 11.000 tpm
- Gewicht (volgeladen): ca. 266 kg
- Zithoogte: 820 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6,0 tot 6,5 L/100 km
- Geschatte actieradius: 320 tot 340 km
- Inhoud brandstoftank: 19 liter
- Topsnelheid: 299 km/u (begrensd)
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, op- en terugschakelen, hulpkoppeling en antidribbel, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: voor: dubbele schijf Ø 320 mm, Brembo 4-zuiger monobloc radiale remklauwen; achter: schijf Ø 250 mm, 2-zuiger remklauw; Bosch 10.3ME ABS geoptimaliseerd voor bochtenwerk (Cornering ABS)
- Tourer-specifieke uitrusting: bijpassende stijve zijkoffers, hoge noppen voor betere aerodynamische bescherming, verwarmde handvatten, praktische middenstandaard voor onderhoud en parkeren
- Onderhouds-en gebruikskosten: rOnderhoud elke 12.000 km of één keer per jaar, onderhoudskosten in het hogere middensegment van premium Sport-GT's