Onderdelen en accessoires motor Kawasaki VN 1600 Classic
De VN Classic 1600 van Kawasaki is al sinds zijn introductie in 2003 een referentie in de custom wereld. Hij is gebaseerd op de VN 1500 en heeft geprofiteerd van een subtiele evolutie van zijn lijnen, met opnieuw ontworpen spatborden, een prominente koplamp en een gemoderniseerd dashboard, terwijl hij zijn imposante, elegante silhouet heeft behouden
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki VN 1600 Classic
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki VN 1600 Classic volgens het jaar.
Dankzij het assortiment accessoires en motoronderdelen kan de motorfiets worden aangepast aan de individuele rijder, of dat nu een windscherm, zadeltassen of beschermhoezen betekent. Kawasaki heeft zich geconcentreerd op stabiliteit, veelzijdigheid en functionaliteit, maar is trouw gebleven aan de custom spirit. Deze motor zal zowel traditionele custom liefhebbers aanspreken als degenen die op zoek zijn naar een nieuwe sensatie, dankzij zijn opvallende uiterlijk en aanpassingsmogelijkheden. De ontwikkelingen in de loop der jaren getuigen van de vastberadenheid van de fabrikant om een ideale metgezel voor onderweg te bieden.
Om te weten te komen wat er onder dit elegante uiterlijk schuilgaat, gaan we verder met de technische specificaties waar dit model bekend om staat.
Onder de kenmerkende styling ligt een V-twin motor die is ontwikkeld op basis van de VN 1500 N, waarvan de cilinderinhoud is vergroot tot 1.552 cc dankzij een langere zuigerslag en geoptimaliseerde interne componenten. Vloeistofkoeling, cardanaandrijving en een vervuilingsvrij uitlaatsysteem zorgen voor betrouwbaarheid en gemoedsrust op de weg. Het frame, dat bestaat uit twee vierkante buizen die samen één balk vormen, is verlengd voor meer stabiliteit, terwijl de verlengde achterbrug en de 43 mm telescoopvork zorgen voor een soepele besturing.
De zithoogte is verlaagd naar 680 mm voor een betere instap, terwijl de verstelbare achterschokdempers zorgen voor een comfortabele rit. Sticks met tubeless banden, een brandstoftank van 20 liter en een schuin aflopend dashboard met LCD-scherm maken het pakket compleet. Er zijn ook verstelbare hendels, een toegankelijk stuurslot en opbergruimte onder de zijkappen. Er is een breed scala aan accessoires beschikbaar om de motor aan te passen aan elk gebruik. Laten we eens kijken [comment] hoe dit model presteert in het dagelijks gebruik en wat motorrijders erover te zeggen hebben.
In het dagelijks gebruik maakt dit model indruk met zijn comfortabele zithouding, met een recht bovenlichaam, goed geplaatste treeplanken en ergonomisch stuur. Zijn imposante formaat vereist een beetje zelfvertrouwen bij lage snelheden, maar het ergonomische ontwerp van Kawasaki maakt het een plezier om in de stad en op de open weg te rijden. De V-twin motor valt op door zijn soepele loop en zijn vermogen om bij lage toerentallen op te winden, waardoor hij gemakkelijker te berijden is bij het afremmen.
De stabiliteit in bochten en de rechtuitstabiliteit, die worden gewaarborgd door het langere frame en de stevige vering, zijn ook pluspunten, net als het ronde motorgeluid in het middengebied. Motorrijders zullen de ruime bodemvrijheid, de effectieve dubbele remschijven voor en de krachtige achterrem zeker waarderen. De actieradius van ongeveer 200 km voor de reserve en het lage brandstofverbruik zijn pluspunten voor reizigers. De uitrusting, waaronder een gemakkelijk af te lezen dashboard, verstelbare hendels, opbergruimte en een comfortabel duozitje, dragen allemaal bij aan de veelzijdigheid van deze custom bike.
Sommigen betreuren misschien de plaats van de choke en het ontbreken van een compartiment onder het zadel, maar prijzen het maatwerk en het onderhoudsgemak. Dit model blijft een ideale keuze voor toerliefhebbers, zowel beginners als custom liefhebbers.
- Vereist rijbewijs: Niet gespecificeerd
- Cilinderinhoud: 1.552 cm³
- Motortype : V-twin, 1 OHC, 4 kleppen per cilinder, vloeistofgekoeld, cardanas en cardanoverbrenging
- Motorvermogen en -koppel: Niet gespecificeerd
- Gewicht (leeg of vol) : Niet opgegeven
- Zithoogte : 680 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: Verbruik aanzienlijk lager dan vorige versie
- Geschatte actieradius: Ongeveer 200 km vóór reserves
- Inhoud brandstoftank: 20 liter
- Maximumsnelheid : Niet opgegeven
- Type transmissie : As en cardan
- Remmen: Dubbele schijfrem voor, effectieve achterrem, verstelbare hendels
- Onderhoud en gebruikskosten: Verstelbare achterschokdempers, versterkte tandwielen versnellingsbak, gedepolueerde uitlaat, radiateur met grote capaciteit, efficiënte en stille ventilator, opbergruimte onder de zijkappen, geen vak onder het zadel