Onderdelen en accessoires motor Kawasaki VN 1700 Classic Tourer
De Kawasaki VN Classic Tourer 1700 richt zich op liefhebbers van custom bikes en langeafstandsritten en belichaamt de natuurlijke evolutie van de VN 1600 met een grotere cilinderinhoud en een uitgebreidere uitrusting
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki VN 1700 Classic Tourer
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki VN 1700 Classic Tourer volgens het jaar.
Vanuit technisch oogpunt staat de VN Classic Tourer 1700 op een stalen frame met dubbele wieg, ontworpen om het gewicht van de reis te dragen en optimale stabiliteit te garanderen, zelfs als hij beladen is. Aan de voorkant zorgt een 43 mm telehydraulische vork met 140 mm veerweg voor een goede filtering, terwijl aan de achterkant de dubbele luchtgeveerde vering comfort en ondersteuning biedt. De remmen worden verzorgd door dubbele 300mm schijven voor en een 300mm schijf achter, alle voorzien van 2-zuiger remklauwen, met standaard ABS voor nog meer veiligheid. De 1.700 cc V-twin-motor is brandstofingespoten, vloeistofgekoeld, enkelwerkend en heeft 4 kleppen per cilinder. Hij ontwikkelt 73 pk bij 5.000 t/min en een royaal koppel van 13,9 kg bij 2.750 t/min. De 6-versnellingsbak, inclusief OverDrive, in combinatie met de riemaandrijving zorgt voor een soepele en betrouwbare werking. De standaarduitrusting omvat harde koffers van 38 liter, een grote voorruit, cruisecontrol, brede treeplanken en een volledig instrumentenpaneel op de brandstoftank, met brandstofmeter, versnellingspook en dubbele digitale displays. Het brede, pluchen zadel is opmerkelijk comfortabel voor zowel berijder als passagier, terwijl de sissy-bar en zijbeschermers de rijervaring voor beiden verbeteren. Dankzij deze kenmerken is dit model net zo geschikt voor langeafstandsritten als voor spontane ritten. Laten we eens kijken hoe deze fiets presteert in het dagelijks gebruik en wat rijders erover te zeggen hebben.
In het dagelijks gebruik maakt dit model indruk met zijn uitzonderlijke comfort, zowel voor de berijder als voor de passagier. Dankzij het brede, pluche zadel, het gevoerde sissy-bar en de rechte zithouding kun je zonder vermoeid te raken kilometers maken, of je nu een ritje maakt of een lange tocht maakt. Het grote windscherm biedt effectieve bescherming tegen weer en wind, terwijl de harde koffers het gemakkelijk maken om je bagage mee te nemen. Motorrijders zullen de flexibiliteit van de motor, de soepele riemaandrijving en de stabiliteit op zowel de weg als de snelweg waarderen. Standaard ABS is geruststellend, net als de kwaliteit van de Japanse afwerking. Sterke punten zijn comfort, bescherming, betrouwbaarheid en laadvermogen. Sommige gebruikers wijzen echter op de beperkte bodemvrijheid, het aanzienlijke gewicht dat manoeuvreren bij stilstand bemoeilijkt en het vermogen dat sensatiezoekers soms als precies goed ervaren. De onderhoudsvrije riemaandrijving wordt geprezen om zijn eenvoud. Dit model wordt vooral aanbevolen voor duotochten en lange afstanden, met een speciale vermelding voor het comfort voor de passagier. Je hoeft alleen nog maar de belangrijkste technische specificaties door te nemen om je voor te bereiden op je volgende avontuur aan boord van deze Kawasaki custom.
- Vereist rijbewijs: A
- Cilinderinhoud: 1.700 cm³
- Motortype: V-twin, 4-takt, Ø 46 mm brandstofinjectie, vloeistofgekoeld, 1 OHC, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 73 pk bij 5.000 tpm, 13,9 mkg bij 2.750 tpm
- Gewicht (vol): 378 kg
- Zithoogte: 730 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6,8 l/100 km (departementale OD), 7,5 l/100 km (stad/dynamisch rijden)
- Geschatte actieradius: tot 290 km
- Inhoud brandstoftank: 20 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 180 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, OverDrive, riemaandrijving
- Remmen: Dubbele schijf voor Ø 300 mm, remklauwen met 2 zuigers - Schijf achter Ø 300 mm, standaard ABS
- Onderhoud en gebruikskosten: Onderhoudsvrije riemaandrijving, bewezen betrouwbaarheid