Onderdelen en accessoires motor Kawasaki VN 900 Custom (VN900C)
De Kawasaki VN Custom (VN900C) 900 belichaamt de geest van het Japanse custom motorrijden, met zijn rebelse uiterlijk en assertieve stijl
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki VN 900 Custom (VN900C)
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki VN 900 Custom (VN900C) volgens het jaar.
Deze custom bike wordt geassembleerd in Kawasaki fabrieken en is ontworpen om een betaalbaar en stijlvol alternatief te bieden voor Amerikaanse modellen, met behoud van Japanse betrouwbaarheid. De prijs is gelijk aan die van de Classic, maar de nadruk ligt op stijl om motorrijders aan te spreken die op zoek zijn naar onderscheid. De VN Custom is in de loop der jaren geëvolueerd en verving de VN 900 Custom in 2013 en maakte in 2015 plaats voor de VULCAN 900 Custom. Zijn custom DNA, prijs-kwaliteitverhouding en opvallende vermogen maken het een karaktervolle keuze voor liefhebbers. Laten we nu overgaan naar de technische kenmerken die dit model zo sterk maken.
Dit model is gebaseerd op een stalen frame met dubbele wieg, wat stabiliteit en robuustheid garandeert. De brandstoftank van 20 liter biedt voldoende actieradius, terwijl de zithoogte van 685 mm de toegang voor alle maten gemakkelijk maakt. Aan de voorkant zorgen de 41mm tele-hydraulische vork en het 21-inch wiel voor een opmerkelijke wendbaarheid, aangevuld met een 300mm schijfrem en 2-zuiger remklauw. Achter zorgen de monoshock en de 270 mm schijf voor comfort en veiligheid.
De vloeistofgekoelde, elektronisch ingespoten V-twin 4-taktmotor ontwikkelt 48 pk bij 5.700 tpm en 8 mkg bij 3.700 tpm. De 5-versnellingsbak en riemaandrijving zorgen voor flexibiliteit en onderhoudsgemak. Deze aangepaste motorfiets is toegankelijk voor houders van een A- en A2-rijbewijs (met een gaspedaal van 47,5 pk / 35 kW) en weegt 278 kg als hij volledig beladen is. De standaarduitrusting is ontworpen om van het rijden een plezier te maken, terwijl de cruisestijl uitnodigt tot aanpassingen dankzij de ruime keuze aan accessoires en motoronderdelen. Laten we eens kijken wat motorrijders van dit model vinden in hun dagelijkse ritten.
Motorrijders roemen de betrouwbaarheid en robuustheid van deze custom, sommigen hebben meer dan 100.000 km afgelegd zonder grote problemen, afgezien van het vervangen van de stator rond die kilometerstand. Het rijgedrag en de lage zithoogte zijn grote voordelen, zelfs voor beginners. Het rijcomfort, vooral in combinatie met een sissi-stuur, wordt gewaardeerd, hoewel het originele passagierszadel als perfect geschikt wordt beschouwd voor lange ritten.
De unieke styling is een blikvanger die doet denken aan Amerikaanse modellen, maar dan voor een betaalbaardere prijs en met eenvoudiger onderhoud. Gebruikers personaliseren hun motor graag met zadeltassen, extra verlichting of windschermen en benadrukken het onderhoudsgemak. Een van de zwakke punten is dat sommigen klagen dat de motor niet zo krachtig is als zijn rivalen en dat sommige niet-originele uitlaten te lawaaierig zijn. Het einde van de verkoop in Frankrijk, als gevolg van anti-vervuilingsnormen, heeft de populariteit van het model bij liefhebbers niet verminderd. Voor meer informatie vind je hier de gedetailleerde technische specificaties van deze custom bike.
- Vereist rijbewijs: A, A2 (instelbaar tot 47,5 pk / 35 kW)
- Cilinderinhoud: 903 cm³
- Motortype: V-twin, 4-takt, brandstofinjectie, vloeistofgekoeld, 1 TCA per cilinder, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 48 pk bij 5.700 tpm, 8 mkg bij 3.700 tpm
- Gewicht (vol): 278 kg
- Zithoogte: 685 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: Onbekend
- Geschatte actieradius: Onbekend
- Inhoud brandstoftank: 20 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 170 km/u
- Type transmissie: 5-versnellingsbak, secundaire riemaandrijving
- Remmen: Voor: 1 schijf Ø 300 mm, remklauw met 2 zuigers; Achter: 1 schijf Ø 270 mm, remklauw met 2 zuigers
- Onderhoud en gebruikskosten: regelmatig onderhoud aanbevolen, erkende betrouwbaarheid, vervanging stator kost ongeveer € 800, gemakkelijk te onderhouden