Onderdelen en accessoires motor Kawasaki Z 1000 ABS
De Kawasaki Z ABS 1000 belichaamt al sinds zijn première in 1977 de geest van de Japanse sportroadster. Als directe afstammeling van de 900 Z1 heeft hij een gespierd uiterlijk en een sterk karakter, terwijl hij zich aan de trends van elk tijdperk aanpast
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki Z 1000 ABS
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki Z 1000 ABS volgens het jaar.
Dit model heeft een volledig opnieuw ontworpen chassis vanaf 2010, met een gegoten aluminium frame dat zowel stijver als lichter is. De gewichten zijn opnieuw afgesteld, waardoor de rijeigenschappen en stabiliteit zijn verbeterd en het leeggewicht is gedaald naar 218 kg voor de ABS-versie. De vooras is voorzien van een 41mm telescoopvork met 120mm veerweg, terwijl de achteras is uitgerust met een 135mm monoshock. De remmen worden verzorgd door twee remschijven van 300 mm met radiale remklauwen van Tokico, afkomstig van de ZX-10R, en een remschijf van 250 mm achter, allemaal ondersteund door ABS voor optimale veiligheid. De motor, een 1.043 cc DOHC 4-cilinder met 16 kleppen, levert maximaal 138 pk bij 9.600 t/min (Franse versie beperkt tot 106 pk) en een maximumkoppel van 11,2 kg⋅m bij 7.800 t/min. Bij recente versies is het koppel geoptimaliseerd voor meer plezier in het lage en middelhoge toerengebied. Het uitlaatsysteem is geüpgraded naar twee conussen met dubbele uitlaat en het instrumentenpaneel biedt alle essentiële informatie. Er is een breed scala aan accessoires en onderdelen verkrijgbaar om de motorfiets aan elke stijl aan te passen. Laten we eens kijken hoe deze roadster past in het dagelijks leven van motorrijders.
Op het stuur boeit dit model met zijn sportieve [position] en gedurfde ontwerp, die nooit onopgemerkt blijven. Motorrijders zullen de wendbaarheid van het lichtgewicht frame en de stabiliteit in de bochten waarderen, zowel in de stad als op bochtige wegen. Het krachtige remsysteem, geërfd van de ZX-10R, is geruststellend bij hard remmen, terwijl ABS voor extra veiligheid zorgt. De soepele loop van de motor, met een royaal koppel in het lage en middelhoge toerengebied, wordt vaak genoemd als een sterk punt, net als het kenmerkende uitlaatgeluid. De opvallende kleuren en katachtige look worden regelmatig geprezen om hun originaliteit. Sommige gebruikers merken echter op dat het drooggewicht, dat bij bepaalde modellen is toegenomen, merkbaar kan zijn bij manoeuvreren vanuit stilstand. De actieradius, ooit bekritiseerd, is in de loop der jaren verbeterd, net als de wegligging. Dit model is gericht op zowel sportieve roadsterliefhebbers als ervaren motorrijders die op zoek zijn naar een veelzijdige, betrouwbare machine. Om meer te weten te komen, vind je hier de gedetailleerde technische specificaties van deze referentie in het roadster segment.
- Vereist rijbewijs: A-rijbewijs
- Cilinderinhoud: 1.043 cm³
- Motortype: 4-cilinder-in-lijn, 4-takt, DOHC, 16-kleppen
- Motorvermogen en -koppel: 138 pk bij 9.600 tpm (Franse versie beperkt tot 106 pk), maximumkoppel 11,2 kg⋅m bij 7.800 tpm
- Gewicht (leeg of vol): 218 kg (ABS +3 kg)
- Zithoogte: ca. 815 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6,5 L/100 km (afhankelijk van gebruik)
- Geschatte actieradius: Ongeveer 250 km
- Inhoud brandstoftank: 17 liter
- Maximumsnelheid: Ongeveer 250 km/u
- Type transmissie : Ketting, 6 versnellingen
- Remsysteem : Dubbele remschijf voor Ø 300 mm, radiale remklauwen Tokico, remschijf achter Ø 250 mm, ABS
- Onderhouds- en gebruikskosten: Elke 6.000 km onderhouden, onderdelen en verbruiksartikelen verkrijgbaar, verzekering in lijn met gemiddelde voor grote roadsters