Onderdelen en accessoires motor Kawasaki Z 1000 Special Edition ABS
De Kawasaki Z Special Edition ABS 1000 heeft zichzelf gevestigd als een belangrijke speler in de wereld van sportieve roadsters. Deze speciale versie van de Z 1000, gelanceerd in 2014, is ontworpen om een intense rijervaring te bieden met een resoluut agressieve stijl
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki Z 1000 Special Edition ABS
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki Z 1000 Special Edition ABS volgens het jaar.
Dit model heeft een chassis van aluminium met dubbele balken, dat garant staat voor een voorbeeldige stijfheid en een nauwkeurig rijgedrag. Het chassis is gebaseerd op een 41mm Showa SFF-BPF upside-down vork met grote zuigers, die 120mm veerweg biedt aan de voorkant, terwijl de achterkant is uitgerust met een monoshock met 122mm veerweg. De remmen worden verzorgd door twee remschijven van 310 mm aan de voorzijde met radiale montage en remklauwen met 4 zuigers, en een remschijf van 250 mm aan de achterzijde. Onder de 17-liter brandstoftank ontwikkelt de 1.043 cc viercilinder-in-lijnmotor een vermogen van 142 pk bij 10.000 t/min en een koppel van 11,30 kg bij 7.300 t/min, wat zorgt voor een scherpe acceleratie en een grote beschikbaarheid in het middengebied. De elektronische brandstofinspuiting (ø 38 mm) en vloeistofkoeling zorgen voor een optimaal vermogensmanagement. De transmissie verloopt via een 6-versnellingsbak en secundaire ketting. De zithoogte van 815 mm betekent dat de meeste rijders een comfortabele positie zullen vinden, terwijl het instrumentenpaneel alle essentiële informatie biedt. Deze roadster kan worden bereden met een A-rijbewijs, waardoor het een ideale keuze is voor ervaren rijders die op zoek zijn naar sensatie. Laten we nu eens kijken hoe dit model presteert in het dagelijks gebruik en wat gebruikers erover te zeggen hebben.
Op het stuur toont deze motorfiets een speels temperament en hij is zeer gemakkelijk te besturen, zelfs voor rijders die gewend zijn aan krachtige machines. Gebruikersfeedback benadrukt de beschikbaarheid van de motor, die koppel kan leveren bij alle toerentallen, en het fascinerende geluid van de airbox bij het opvoeren van de toeren. De roadsterachtige rijpositie zorgt voor een dynamische houding en nauwkeurige controle, terwijl het chassis vertrouwen wekt in de bochten. Zijn sterke punten zijn een krachtige motor, een efficiënt chassis en een beestachtige styling die de aandacht trekt. Sommige motorrijders hebben er echter op gewezen dat de zeer sportieve passagiersstoel het comfort tijdens lange ritten voor twee beperkt. De speciale kleurstelling is weliswaar aantrekkelijk, maar kost € 200 extra, wat sommige kopers kan afschrikken. Met een gemiddeld brandstofverbruik van 6,5 liter/100 km en een geschatte actieradius van 262 km is het een geweldige auto voor ontspannen ritten. De verschillende versies van het model, waaronder de R Edition en de Sugomi, hebben de oorspronkelijke geest behouden en tegelijkertijd gewaardeerde esthetische en technische verbeteringen geïntroduceerd. Voor sensatiezoekers met een sterk gevoel voor design blijft deze roadster een must-have.
- Vereist rijbewijs: A-rijbewijs
- Cilinderinhoud: 1.043 cm³
- Motortype: 4-cilinder-in-lijn, 4-takt, ø 38 mm brandstofinjectie, vloeistofgekoeld, dubbele ACT, 16 kleppen
- Motorvermogen en -koppel: 142 pk bij 10.000 tpm, 11,30 mkg bij 7.300 tpm
- Gewicht (volledig geladen): 220 kg
- Zithoogte: 815 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6,5 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 262 km
- Inhoud brandstoftank: 17 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 240 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: 310 mm dubbele remschijf voor, 4 zuiger radiale remklauwen, 250 mm remschijf achter, ABS
- Onderhouds- en gebruikskosten: Niet vermeld