Onderdelen en accessoires motor Kawasaki Z 1000 SX City
De Kawasaki Z SX City 1000 staat al sinds zijn introductie in 2012 voor veelzijdigheid. Dit model, dat door Kawasaki is ontworpen om tegemoet te komen aan de behoeften van motorrijders en reizigers in de stad, onderscheidt zich door zijn opvallende design en de aanwezigheid van een bagageruimte van 39 liter, met standaard een topkoffer op de [city] editie
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki Z 1000 SX City
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki Z 1000 SX City volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een aluminium chassis met dubbele balken dat garant staat voor stijfheid en wendbaarheid, met een wielbasis van 1.440 mm en een totaalgewicht van 228 kg. Aan de voorkant bieden de 41 mm telehydraulische upside-down vorken een veerweg van 120 mm, gecombineerd met dubbele, radiaal gemonteerde remschijven van 300 mm en remklauwen met 4 zuigers voor een krachtige remwerking. Achter heeft de monoshock een veerweg van 135 mm en een 250 mm schijf met remklauw met enkele zuiger. De motor, een 1.043 cc lijn 4-cilinder met 38 mm brandstofinjectie en vloeistofkoeling, ontwikkelt 138 pk en 11,90 kg koppel, met een 6-versnellingsbak en secundaire kettingaandrijving. Tot de standaarduitrusting behoren een beschermende bel, topkoffer en optioneel ABS. De brandstoftank van 19 liter is ideaal voor lange ritten en de zithoogte van 815 mm zorgt voor gemakkelijke toegang. Het instrumentenpaneel geeft de elektronische modi, de actieradius en het brandstofverbruik weer. Accessoires zijn onder andere zijkoffers, een comfortzadel, verwarmde handgrepen, GPS-ondersteuning en een race-uitlaat. Het in drie standen verstelbare windscherm biedt extra bescherming, hoewel de schouders bloot blijven liggen. Laten we eens kijken [comment] hoe dit model presteert in het dagelijks gebruik en wat motorrijders erover te zeggen hebben.
In het dagelijks gebruik wordt deze tourer gewaardeerd om zijn wendbaarheid in de stad, dankzij de gecentraliseerde gewichtsverdeling en het lage zwaartepunt, waardoor hij ondanks zijn gewicht gemakkelijk te manoeuvreren is. De viercilindermotor is soepel bij lage toerentallen, waardoor je ook bij lage snelheden soepel kunt rijden, terwijl de versnellingsbak, die bij zeer lage toerentallen wat stug is, prettig rijdt op de openbare weg. Op de snelweg wordt de stabiliteit geprezen, de bel biedt een goed beschermingsniveau en de actieradius kan oplopen tot 400 km in de ECO-modus. Motorrijders roemen de veelzijdigheid van dit model, dat zowel voor stadsritten als langeafstandsritten kan worden gebruikt. Krachtig remmen en effectieve tractiecontrole verhogen de veiligheid, hoewel sommigen het gebrek aan een zevende versnelling en de beperkte passagiersruimte betreuren, vooral met zijkoffers. De bagageaccessoires worden gewaardeerd om hun praktische bruikbaarheid, hoewel de esthetiek voor verdeeldheid zorgt. Het dynamische rijgedrag en het geruststellende onderstel zullen sportievelingen aanspreken, terwijl het comfort van de tweezitter nog voor verbetering vatbaar is. Dit model is bedoeld voor mensen die op zoek zijn naar een krachtige, praktische en onderscheidende motorfiets, geschikt voor zowel stadsgebruik als reizen.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A
- Cilinderinhoud: 1.043 cc
- Motortype: 4-cilinder-in-lijn, 4-takt, ø 38 mm brandstofinjectie, vloeistofgekoeld, 2 OHC, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 138 pk, 11,90 mkg
- Gewicht (volgeladen): 228 kg
- Zithoogte: 815 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: Ongeveer 6 liter/100 km
- Geschatte actieradius: Tussen 300 en 400 km
- Inhoud brandstoftank: 19 liter
- Maximumsnelheid: 240 km/u
- Type transmissie : 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 schijven Ø 300 mm, radiaal gemonteerd, remklauwen met 4 zuigers; achter: 1 schijf Ø 250 mm, remklauw met 1 zuiger; optioneel ABS
- Onderhoud en gebruikskosten: Regelmatig onderhoud en uitrusting in goede staat zijn essentieel voor veiligheid en prestaties.