Onderdelen en accessoires motor Kawasaki Z 300
De Kawasaki Z300 heeft zijn debuut gemaakt om de markt van de roadsters met kleine cilinderinhoud op te schudden, vooral gericht op jonge A2-rijders
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki Z 300
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki Z 300 volgens het jaar.
Dit model heeft een frame van diamantstaal, dat garant staat voor een goede stijfheid en een weggedrag dat zowel in de stad als op de weg wordt gewaardeerd. De 296 cc-in-lijn tweecilindermotor, identiek aan die van de Ninja 300, levert 39 pk bij 11.000 t/min en een koppel van 2,8 kg bij 10.000 t/min. De brandstofinjectie met dubbele gasklep en een slipkoppeling met hulpbediening maken het rijden gemakkelijker, vooral bij het terugschakelen. De transmissie verloopt via een 6-versnellingsbak en een secundaire ketting. Aan de voorkant heeft de 37mm tele-hydraulische voorvork een veerweg van 120mm, terwijl de achtervork is uitgerust met een 132mm monoshock. De remmen worden verzorgd door een 290mm wave-type remschijf voor en een 220mm remschijf achter, beide standaard voorzien van dubbele zuigerremklauwen en ABS. Het instrumentenpaneel, dat is overgenomen van de Ninja, is duidelijk afleesbaar, met een naaldvormige toerenteller en gekleurde knoppen. Met een volledig beladen gewicht van 170 kg en een zithoogte van 785 mm is de Z 300 toegankelijk voor de meeste rijders, ongeacht hun lichaamsbouw. Klaar om uit te vinden [comment] hoe hij presteert in het dagelijks gebruik? De meningen van motorrijders zijn onthullend!
Op het stuur is deze fiets gemakkelijk te hanteren en wendbaar, kwaliteiten die zowel door beginners als ervaren rijders worden geprezen. De licht naar voren gekantelde zithouding maakt de motorfiets dynamischer zonder dat dit ten koste gaat van het comfort, en de lijntwin is soepel bij lage toerentallen, maar bereid om hoge toeren te maken voor sensatiezoekers. De zachte vering wordt gewaardeerd om zijn comfort in de stad, terwijl het gemiddelde brandstofverbruik van ongeveer 4 liter/100 km betekent dat je kunt rijden zonder je zorgen te maken over het budget. Sterke punten zijn de op de Z800 geïnspireerde styling, de soepele motor en rijeigenschappen, evenals de mechanische betrouwbaarheid, waarbij sommige gebruikers enkele duizenden kilometers op de teller hebben staan zonder pech. Kritiek was er op het dashboard, dat als minimalistisch werd ervaren, het ontbreken van een versnellingsindicator en de zitting, die een beetje stevig was op lange ritten. Remmen is krachtig, maar vereist soms het gebruik van de hele hand, en de aanwezigheid van ABS is geruststellend. Hij kan zich meten met krachtigere modellen dankzij zijn lage vermogen-gewichtsverhouding en zijn veelzijdigheid, waardoor hij ideaal is voor dagelijks gebruik en voor toertochten. Om alles te weten te komen over zijn speciale eigenschappen, lees je hier de technische fiche!
- Vereist rijbewijs: A2
- Cilinderinhoud: 296 cm³
- Motortype: tweecilinder-in-lijn, 4-takt, injectie-Ø 32 mm, vloeistofgekoeld, 2 OHC, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 39 pk bij 11.000 tpm, 2,8 mkg bij 10.000 tpm
- Gewicht (vol): 170 kg (168 kg zonder ABS)
- Zithoogte: 785 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ca. 4 liter/100 km
- Geschatte actieradius: onbepaald (17-liter tank)
- Inhoud brandstoftank: 17 liter (3 liter reserve)
- Topsnelheid: 175-180 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, kettingaandrijving
- Remmen: 1 wave-type-remschijf Ø 290 mm voor, 1 remschijf Ø 220 mm achter, remklauw met 2 zuigers, ABS (standaard of optioneel)
- Onderhoud en gebruikskosten: klepspeling bij 12.000 km, onderhoud wordt betaalbaar geacht, bewezen betrouwbaarheid