Onderdelen en accessoires motor Kawasaki Z 800 ABS
Sinds 2013 heeft deKawasaki Z ABS 800 zich gevestigd als een belangrijke speler in de wereld van roadsters. Hij maakt deel uit van de beroemde Z-lijn en is de opvolger van de Z750, een iconisch model dat veel motorrijders in Frankrijk en over de hele wereld voor zich heeft weten te winnen
Accessoires en onderdelen voor Kawasaki Z 800 ABS
Vind alles wat je nodig hebt voor je Kawasaki Z 800 ABS volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een chassis van versterkte stalen buizen, waarvan de geometrie is herzien om plaats te bieden aan de 806 cc viercilinder lijnmotor. Het blok, dat lichter is geworden door het gebruik van gegoten aluminium, profiteert van bredere, lichtere zuigers en geoptimaliseerde oliejets voor een efficiënte koeling. De vernieuwde inlaat zorgt voor maximaal koppel bij lage toerentallen, terwijl de versterkte versnellingsbak en de kettingaangedreven eindaandrijving met 45-tands tandwiel zorgen voor een snelle acceleratie. De driehoekige uitlaat heeft een korte uitlaatdemper en katalysator. De remmen worden verzorgd door 4-zuiger remklauwen op 310mm wave-type remschijven voor en een 250mm remschijf achter, met optioneel ABS. Het chassis is voorzien van een verstelbare 41mm Kayaba voorvork en een schokdemper met apart reservoir. De Z800e-versie biedt een vermogen van maximaal 35 kW, dat met een eenvoudigere uitrusting kan worden verhoogd tot 70 kW. Het digitale instrumentenpaneel geeft alle essentiële informatie weer: toerenteller, brandstofmeter, brandstofverbruik en actieradius. Nu is het tijd voor rijders om deze machine zelf te ervaren!
In het dagelijks gebruik is deze Japanse roadster gemakkelijk te hanteren, ondanks zijn gespierde uiterlijk. Motorrijders zullen de souplesse van de motor waarderen, waarmee ze bij lage toerentallen kunnen accelereren en meteen gas kunnen geven zodra het gaspedaal wordt ingetrapt. De versnellingsbak schakelt soepel en nauwkeurig, terwijl de rijpositie met gebogen benen en naar achteren geplaatste bedieningselementen een goede controle over de voorkant biedt. Op de snelweg levert de dynamische motor zijn vermogen vanaf 5.000 toeren, met een keelklank. In de stad is wendbaarheid aan de orde van de dag, dankzij het gecentreerde frame en de trillingsdempende silent blocks. De zit wordt als goed beoordeeld, hoewel het zadel stevig en glad kan aanvoelen, vooral voor de passagier. De handvatten voor de passagier zijn geïntegreerd, maar hun ergonomie is verdeeld. Op bochtige wegen worden de levendigheid en precisie van de motor gewaardeerd, ook al kunnen de voorremmen de motor in een hoek rechtzetten en vergt de achterrem enige aandrang. De Dunlop D214 banden zijn geruststellend op droog wegdek en houden stand op nat wegdek, zolang je maar goed oplet. De sterke punten zijn het motorkarakter, de afwerking en de stijl, terwijl het gewicht, de prijs en de lagere uitrusting dan de R-versie soms als zwakke punten worden genoemd. Dit model blijft toegankelijk voor een breed publiek met behoud van een sterke persoonlijkheid.
- Vereist rijbewijs: A of A2 (Z800e versie)
- Cilinderinhoud: 806 cc
- Motortype: viercilinder-in-lijn, vloeistofgekoeld, gegoten aluminium blok
- Motorvermogen en -koppel: 113 pk (83,0 kW) bij 10.200 t/min en 8,3 da. Nm bij 8.000 tpm (Z800); 48 pk (35 kW) ingeklemd en 95 pk (70 kW) niet ingeklemd voor Z800e
- Gewicht (volledig geladen): 229 kg
- Zithoogte: 834 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5 tot 6 liter/100 km
- Geschatte actieradius: variabel afhankelijk van het rijgedrag, brandstoftankinhoud 17 liter
- Inhoud brandstoftank: 17 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 200 km/u
- Type transmissie: Versterkte versnellingsbak, kettingaandrijving met 45-tands tandwiel
- Remmen: 4 zuiger remklauwen, 310 mm wave-schijven voor, 250 mm wave-schijven achter, optioneel ABS (800 g lichtgewicht module)
- Onderhoud en gebruikskosten: Routinematig onderhoud, originele D214 Dunlop banden, uitrusting en onderdelen beschikbaar voor aanpassing en optimalisering