Onderdelen en accessoires motor Triumph 900 Tiger Rally Pro
De Triumph Tiger 900 heeft zichzelf gevestigd als een benchmark in de wereld van trailmotoren en belichaamt de constante evolutie van het Britse merk
Accessoires en onderdelen voor Triumph 900 Tiger Rally Pro
Vind alles wat je nodig hebt voor je Triumph 900 Tiger Rally Pro volgens het jaar.
De Tiger 900 (versie 2020) is gebaseerd op een volledig nieuw ontworpen stalen buizenframe met een verwijderbare aluminium achterbrug en een geperforeerde achterbrug, wat 7 kg bespaart ten opzichte van de vorige generatie. Zijn 888 cc driecilinder-in-lijn motor levert 95 pk bij 8750 tpm en 8,9 kg koppel bij 7250 tpm, met een 1-3-2 ontstekingsvolgorde voor meer gevoel en een karakteristiek geluid. De motor levert een lineaire vermogensafgifte met behoud van de kenmerkende levendigheid van Triumph's driecilinder en de scherpe gasrespons. Tot de standaarduitrusting behoren twee rijmodi (Rain en Road), een TFT-kleurenscherm van 5 inch, volledige LED-verlichting, een in hoogte verstelbaar zadel en een elektrisch bediende koppeling. Hogere versies bieden zelfs tot zes rijmodi en een 7-inch TFT-scherm, maar de standaarduitrusting blijft zeer goed voor zijn segment. De vooras is uitgerust met een 45mm Marzocchi omgekeerde vork met 180mm veerweg, terwijl de achterste is voorzien van een monoshock met 170mm veerweg en instelbare voorbelasting. De remmen worden verzorgd door twee Brembo-schijven van 320 mm met radiale Stylema 4-zuigerremklauwen en een schijf van 255 mm achter. De secundaire transmissie gebeurt met een ketting via een 6-versnellingsbak. Het gemiddelde brandstofverbruik is 5,2 liter/100 km en de brandstoftank van 20 liter biedt een geschatte actieradius van 385 km. Dit model is niet verkrijgbaar in A2-uitvoering, omdat deze optie is voorbehouden aan hogere uitrustingsniveaus. Om erachter te komen hoe deze trailmotor dagelijks presteert, kijken we naar wat motorrijders te zeggen hebben over de Tiger 900 en hoe hij daadwerkelijk wordt gebruikt.
In het dagelijks gebruik maakt de Triumph indruk met zijn wendbaarheid en veelzijdigheid. Hij is de lichtste trailmotor in het programma, waardoor hij zowel in de stad als op wegen en paden gemakkelijk te hanteren is. Motorrijders zullen de nieuwe ergonomie waarderen, met een smaller zadel en een rechte zithouding voor meer comfort tijdens lange ritten. De vernieuwde driecilindermotor biedt een assertiever karakter, een grotere beschikbaarheid bij lage en middelhoge toerentallen en een dankbaar geluid, wat allemaal bijdraagt aan een dynamische en plezierige rijervaring. De standaarduitrusting, zoals het TFT-kleurenscherm, LED-verlichting en Brembo Stylema-remmen, worden geprezen om hun moderniteit en efficiëntie, hoewel sommigen het ontbreken van geavanceerde vering of ABS in bochten op de basisversie zullen betreuren. De twee rijmodi en tractiecontrole bieden welkome veiligheid, vooral bij nat weer of op wisselende ondergrond. De brandstoftank van 20 liter biedt ook een goede actieradius, waardoor het een ideale metgezel is voor lange reizen en ritten. De beperkte kleurkeuze en het ontbreken van bepaalde functies op het instapmodel doen de meest veeleisende gebruikers echter kiezen voor de hogere versies. Feedback wijst ook op het onderhoudsgemak en de beschikbaarheid van accessoires en motoronderdelen, waardoor de motor kan worden aangepast aan alle soorten gebruik, van alledaagse ritten tot off-road escapades. Deze veelzijdigheid en de mogelijkheid tot aanpassing verklaren de populariteit van het model bij een grote groep motorrijders, zowel beginnende als ervaren, en versterken zijn reputatie als ultieme trailmotor in zijn categorie.
Laten we overgaan naar een gedetailleerde lijst met technische specificaties voor degenen die meer willen weten over het model.
- Vereist rijbewijs: Niet-rembaar A2 (remmen voorbehouden aan hogere versies)
- Cilinderinhoud: 888 cc
- Motortype: 3-cilinder-in-lijn, 4-takt, brandstofingespoten, vloeistofgekoeld, 2 OHC, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 95 pk bij 8.750 tpm, 8,9 mkg bij 7.250 tpm
- Gewicht (leeg of vol) : Drooggewicht 192 kg
- Zithoogte: Verstelbaar tussen 810 mm en 830 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,2 l/100 km
- Geschatte actieradius: 385 km
- Inhoud brandstoftank: 20 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 200 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 Brembo-schijven Ø 320 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers; Achter: 1 schijf Ø 255 mm, remklauw met 1 zuiger
- Onderhouds- en gebruikskosten: Standaard driecilinderonderhoud, met onderhoudsbeurten om de 10.000 km; redelijke kosten gezien de kwaliteit van de uitrusting en de algehele betrouwbaarheid.