Avis Dafy

 

Rangschikking van de beste sites

Dit is het derde jaar dat de Capital-Statista-tandem deze  rangschikking heeft vrijgegeven , waarbij de spelers worden verdeeld in grote families zoals :  mode en accessoires, voeding, wellness en schoonheid, multimedia en huishoudapparaten, motor/auto-uitrusting en tenslotte algemene artikelen en particuliere verkoop.  

De teams hebben 10.000 commerciële sites doorgelicht, waaronder de Franse nummer 1 in uitrusting voor motorrijders en motoren.

Op dit punt kwam Statista in het spel door een dubbele enquête uit te voeren. Een eerste stap was op basis van technische tests door professionals en werd gevolgd door enquêtes waarin de klant zijn beoordeling geeft. De Groep wil al het mogelijke doen voor zijn klanten en houdt rekening met elke beoordeling die wordt achtergelaten, door een antwoord te bieden op de situatie waarmee men werd geconfronteerd.

Resultaat : 500 websites werden "getest " in niet minder dan 60 categorieën. En in "motor/auto-onderdelen en -accessoires  ", dit is de site Dafy Moto die bekroond is !

De sites werden getest op 53 criteria (waaronder ergonomie, aangeboden betalings- en leveringsmethoden, technische prestaties, klantenrelaties, aankoopzekerheid, enz.) Om deze controles te voltooien, werd een kwalitatieve enquête gestuurd naar bijna 3.000 online shoppers om meer te weten te komen over hun winkelervaring en tevredenheid. Al deze tests en beoordelingen werden vervolgens herleid tot een score van 10.

 

Avis Dafy

 

Dafy Moto is een van de "500 BESTE FRANSE E-COMMERCE-SITES"

In deze grote familie van motor/auto-uitrusting gaf Capital een score van 7,7/10 Dafy Moto. Deze score is een stuk beter dan andere grote sites.

Historisch gezien, is Dafy Moto groot geworden dankzij zijn uitgebreide netwerk van winkels. In 2020 zullen wij bijna 200 -verkooppunten hebben Dafyverspreid over heel Frankrijk en 3 eigen merken in voortdurende ontwikkeling : All One, DMP en Baltik. Deze elementen maken van de onderneming de Franse nummer 1 in uitrusting voor de bikers en motors , en de 2e in Europa. Dankzij deze kracht, Dafy consolideert zijn status als leider op de motor- en 2-wielermarkt in het algemeen. Na postorderverkoop was de strategische keuze om digitaal te gaan, maar vooral omnichannel.
In 2016 onderging de site een complete revisie, met als doel bruggen te slaan tussen de Dafy-site en de Dafy-winkels.De consument heeft een ruime keuze uit 167 merkenAlpinestars, waaronder Scorpion  en Furygan. Klanten kunnen nu online bestellen en hun goederen binnen 2 uur in de winkel afhalen, afhankelijk van de gekochte artikelen: motoruitrusting (helmen, jassen en handschoenen) en accessoires en onderdelen voor motoren enz... Toen de resultaten door het tijdschrift Capital werden bekendgemaakt, was het allemaal het werk van het e-commerce-team, gesteund door de hele Groep Dafy Moto die beloond wordt.

Teamgeest is een van de waarden die door Dafy Moto dit evenement is ook een gelegenheid om het te benadrukken.

Ons hoofd van de e-commerce afdeling reageert op dit succes :" Wij danken al onze klanten die ons vertrouwen. Klanttevredenheid is onze prioriteit en wordt beloond. Dafy Moto maakt nu deel uit van de beste 500 online shoppingsites. Teamwork en collectieve inspanningen worden voor het tweede jaar op rij beloond. ".

De titel zal volgend jaar opnieuw voor het grijpen liggen, maar de teams van Dafy Moto zullen hun beste beentje voor blijven zetten om opnieuw in deze categorie te worden verkozen. Intussen blijven wij de e-commerce-activiteit van de DAFY MOTOGroep verder ontwikkelen door steeds rekening te houden met de positieve en negatieve beoordelingen van onze klanten. Het is vooral aan hen te danken dat wij vooruitgang boeken !