Nolan - X-1005 Ultra Carbon speciaal gecoate helm Koolstof / Bronze / Briljant
- 100 dagen om van gedachten te veranderen
Volledige beschrijving X-1005 Ultra Carbon speciaal gecoate helm
- Nolan X-1005 Ultra Carbon Special N-Com finishhelm.
- Modulaire motorhelm.
- Schaal van koolstofvezel.
- Voorbereid voor de N-Com intercom.
- Gewatteerd "Carbon Fitting Racing Experience" binnenwerk, gemaakt met thermoregulerende en antistatische actieve carbonfilamenten.
- Kinbandsluiting met Microlock² micrometrische gesp (gepatenteerd) met dubbele hendel.
- Voorbereid voor optionele X-lite N-Com intercom.
- Neuskap.
- Anti-muggen slabbetje.
- Gewicht: 1690 g (+/- 50 g).
- ECE 22.06 gecertificeerd.
- Dubbele goedkeuring (P/J): jet en volgelaats.
- Motorhelm met 3 schaalmaten (2XS-M / L / XL-3XL).
- Met de Liner Positioning Control kun je de positie van de voering aanpassen door de helm op het hoofd te kantelen, zodat deze past bij verschillende lichaamsvormen.
- Verwijderbare, uitneembare en wasbare helmvoering.
- Verwijderbare 3D wangpads.
- 3D wangpads met voorgevormde voering voor een ideale pasvorm.
- Dual Action kinband (gepatenteerd): exclusief centraal geplaatst openingssysteem voor eenvoudig openen met één hand.
- Roterende beweging van de kinband met elliptische baan, een mechanisme dat het risico op per ongeluk openen vermindert.
- Kinbanden bevestigd aan wangpads voor meer stabiliteit.
- Gaasvulling aan de binnenkant van het hoofdstuk verhoogt de luchtstroom en biedt optimaal comfort.
- Adaptieve bril: ontworpen om een bril op sterkte te kunnen dragen.
- Voering voor N-Com intercomhoofdtelefoon met noodstopsignaal.
- Extra breed scherm met Pinlock: siliconenafdichting om de lucht tussen de twee schermen te optimaliseren, waardoor de kans op beslaan wordt verkleind en het risico op krassen wordt geminimaliseerd.
- Geleverd met Pinlock anticondensfolie, inbegrepen.
- Voorgevormd zonnescherm in LEXAN™ UV400, behandeld tegen krassen.
- VPS zonnescherm: verstelbaar in verschillende posities en uitgerust met een automatisch oprolsysteem.
- Geleverd met een extra donker gerookt scherm.
- De bovenste luchtinlaat optimaliseert de ventilatie aan de bovenkant van de helm.
- De onderste luchtinlaat garandeert ideale ventilatie in het onderste deel van de helm.
- Ventilatie in de kinband om beslaan te verminderen en ventilatie te optimaliseren.
- Afzuiging aan de achterkant om warme lucht af te voeren.
Waarschuwing! Motorhelm geleverd met doorzichtig scherm.
Type |
|
---|---|
Stijl |
|
helmtype |
|
neusbeschermer |
|
afdichting |
|
binnenkant |
|
uitneembare en wasbare binnenvoering |
|
kinband |
|
gewicht |
|
aantal binnenhelmen |
|
schermkleur |
|
anticondensscherm |
|
zonnescherm |
|
ECE-goedkeuring22 |
|
Goedkeuring PJ |
|
model |
|
garantie |
|
Hier vind je alle informatie om de juiste maat voor je moduleerbare helm te kiezen. Houd er rekening mee dat de maatvoering enigszins varieert naargelang het merk en volgens je morfologie; bij twijfel kun je via ons contactformulier contact opnemen met de Dafy-motoradviseur, die je kan helpen. Je hebt altijd de mogelijkheid om je artikel te retourneren als de maat niet klopt (zie onze algemene voorwaarden voor de voorwaarden voor ruilen en retourneren).
Helmmaat berekenen: neem je hoofdomtrek losjes op met een meetlint om de juiste maten te nemen.
Je motorhelm is je enige bescherming bij een ongeval. De keuze van je helm moet goed worden overwogen en moet overeenkomen met je rijervaring.
Universele maat | 2XS | XS | S | M | L | XL | 2XL | 3XL | 4XL |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hoofdomtrek in cm | 51-52 | 53-54 | 55-56 | 57-58 | 59-60 | 61-62 | 63-64 | 65-66 | 67-68 |
Grootte leverancier | S | M | L |
---|---|---|---|
Hoofdomtrek in cm | 47-48 | 49-50 | 51-52 |
Nolan is een Italiaanse fabrikant van helmen voor motorfietsen en scooters. De merken Nolan®, X-lite®, Grex® en N-Com® zijn de vier pijlers van de Nolan Group. De Nolan Group staat voor technologie, veiligheid en design. Een intern gecertificeerd laboratorium garandeert de veiligheid en de kwaliteit van de producten.
Als eerste op de hoogte worden gebracht van zijn terugkeer op de baan