Onderdelen en accessoires motor Ducati 797 Monster +
De Ducati 797 Monster + markeert de terugkeer van een iconische roadster in het assortiment van de Italiaanse fabrikant. Na de teloorgang van de 696 en 796 versies in 2014, heeft de Monster familie zich opnieuw gericht op modellen met een grotere cilinderinhoud, waarbij de luchtgekoelde instapmodellen buiten beschouwing werden gelaten
Accessoires en onderdelen voor Ducati 797 Monster +
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 797 Monster + volgens het jaar.
De Ducati wordt aangedreven door de 803cc Desmodue, een 90° L-twin, 4-takt, brandstofingespoten, luchtgekoelde motor met bovenliggende nokkenas en 2 kleppen per cilinder. De motor levert 73 pk bij 8.250 t/min en een koppel van 6,80 kg bij 5.750 t/min, wat zorgt voor een scherpe acceleratie en een geluid dat typisch is voor het merk. Dankzij de 6-versnellingsbak in combinatie met een secundaire kettingaandrijving kan het potentieel van de motor optimaal worden benut. Het stalen trellis frame uit één stuk zorgt voor optimale stijfheid, terwijl de aluminium driehoekige achterbrug het chassis moderniseert terwijl het trouw blijft aan de Monster spirit. Aan de voorkant is de Monster 797 uitgerust met een 43mm Kayaba upside-down vork (niet verstelbaar) met 130mm veerweg en dubbele 320mm Brembo radiale schijven met 4 zuiger remklauwen voor krachtig, geruststellend remmen. Achteraan heeft de Sachs-monoshock met instelbare rebound en voorbelasting een veerweg van 150 mm, aangevuld met een 245 mm schijf en remklauw met één zuiger. De 17-inch 10-spaaks wielen zijn voorzien van Pirelli Diablo Rosso II banden, een garantie voor grip en sportiviteit. De standaarduitrusting omvat volledige LED-verlichting, LCD-instrumentenpaneel, USB-poort onder het zadel, ABS, APTC-koppeling en stijlvolle wielen. Met een drooggewicht van 175 kg (193 kg in rijklare toestand), een zithoogte van 805 mm en een brandstoftank van 16,5 liter is de Monster 797 een toegankelijke en veelzijdige machine. De topsnelheid ligt rond de 200 km/u en het model voldoet aan de Euro4-normen. Voor degenen die nog verder willen gaan, zijn er een groot aantal accessoires beschikbaar om de motorfiets aan je eigen smaak aan te passen. Laten we nu verder gaan met de dagelijkse ervaringen van motorrijders en hun meningen over dit model.
In het dagelijks gebruik wordt de Ducati 797 Monster+ geprezen om zijn gemakkelijke besturing en wendbaarheid, zowel in de stad als op de weg. Motorrijders waarderen de natuurlijke zithouding, het lichte gewicht van het chassis en het reactievermogen van de motor, die elke rit dynamisch en plezierig maken. Een aantal gebruikers wijst erop dat de motor stuurt als een fiets, waardoor hij ideaal is voor zowel beginners als meer ervaren rijders die op zoek zijn naar een leuke, efficiënte roadster. Het rijcomfort wordt verhoogd door de lage zithoogte, die geruststellend is voor kortere rijders, en door de kwaliteit van de Brembo-remmen, die als geruststellend en effectief worden beschouwd. Andere sterke punten zijn de betrouwbaarheid van de Desmodue-motor, de kwaliteit van de standaarduitrusting en de mogelijkheid om de motorfiets aan te passen dankzij een breed scala aan accessoires. Sommige motorrijders benadrukten het geluid van de motor, vooral na montage van een geschikt uitlaatsysteem, en zijn veelzijdigheid, waardoor hij zowel voor dagelijks woon-werkverkeer als voor rijden met z'n tweeën kan worden gebruikt. Er zijn echter een paar zwakke punten: de beperkte draaicirkel, het gewicht bij manoeuvreren bij stilstand en het zitcomfort dat op lange afstanden verbeterd kan worden. Windbescherming blijft beperkt, in overeenstemming met de uitgeklede roadster geest, maar dat is een deel van de charme van het model. De verschillende versies van de Monster 797 komen tegemoet aan een breed scala van behoeften, in termen van stijl, prestaties en maatwerk. Voor velen is dit model een uitstekende instap in de Ducati wereld en biedt het een ideaal compromis tussen toegankelijkheid, plezier en karakter.
Lees meer over deze motorfiets in het volledige technische informatieblad.
- Vereist rijbewijs: A-rijbewijs (alle motorvarianten) met de optie van een 35 kW-limiet voor toegang tot A2-rijbewijs.
- Cilinderinhoud: 803 cm³
- Motortype: 90° L-twin, luchtgekoeld, 2 ACT desmodromisch, 2 kleppen per cilinder, elektronische brandstofinspuiting met Ø 50 mm gasklephuis
- Motorvermogen en koppel: 73 kW (75 pk) bij 8.250 tpm, 6,80 mkg (68,9 Nm) bij 5.750 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 175 kg droog, 193 kg in rijklare toestand
- Zithoogte: 805 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: Ongeveer 5,3 liter/100 km
- Geschatte actieradius: Tussen 300 en 330 km, afhankelijk van gebruik
- Inhoud brandstoftank: 16,5 liter
- Maximumsnelheid: Ongeveer 200 km/u
- Type transmissie : 6-versnellingsbak, kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 Brembo-schijven Ø 320 mm, remklauwen met 4 zuigers; achter: 1 schijf Ø 245 mm, remklauw met 1 zuiger; ABS standaard
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 12.000 km of 12 maanden een onderhoudsbeurt, waarbij tegelijkertijd de kleppen worden gecontroleerd en gesteld;routineonderhoud: olie verversen, ketting stellen, remmen relatief eenvoudig voor een doe-het-zelver; gebruikskosten: hoger dan Japanse motorfietsen, maar binnen de perken door persoonlijk onderhoud