Onderdelen en accessoires motor Honda CBR 1000 RR-R _ SP 30e verjaardag
De 30th Anniversary Honda CBR 1000 RR-R SP : dit gelimiteerde model is Honda's levendige eerbetoon aan de Fireblade-lijn, die in 1992 een revolutie teweegbracht in de wereld van de sportmotoren
Accessoires en onderdelen voor Honda CBR 1000 RR-R _ SP 30e verjaardag
Vind alles wat je nodig hebt voor je Honda CBR 1000 RR-R _ SP 30e verjaardag volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een aluminium frame met dubbele balken, een garantie voor stijfheid en precisie, met een wielbasis van 1.455 mm en een totaalgewicht van 201 kg. Aan de voorkant biedt de 43mm Öhlins NIX30 tele-hydraulische omgekeerde vork 120mm veerweg, gecombineerd met twee 330mm radiaal gemonteerde schijven en 4 zuiger remklauwen voor een krachtige remwerking. Het voorwiel is uitgerust met een 120/70-17 band met een druk van 2,5 bar. Achter heeft de Öhlins TTX36-monoshock een veerweg van 137 mm, met een schijf van 220 mm en een remklauw met één zuiger, gemonteerd op een band van 200/55-17 en een druk van 2,9 bar. De transmissie verloopt via een handgeschakelde 6-versnellingsbak met standaard schakelmechanisme en een secundaire kettingaandrijving. De motor, een 999,70cc 4-cilinder-in-lijn, 4-taktunit met 52mm injectie, vloeistofkoeling, 2 OHC en 4 kleppen per cilinder, levert 217 pk bij 14.500 t/min en 11,60kg bij 12.500 t/min. Hij heeft een vermogen-gewichtsverhouding van 0,86 kg/pk, een compressieverhouding van 13:1 en een CO2-uitstoot van 148 g/km. Tot de standaarduitrusting behoren ABS, een TFT-instrumentenpaneel met animatie, SmartKey en een exclusieve Akrapovic geluiddemper. De brandstoftank van 16 liter geeft een geschatte actieradius van 256 km, met een gemiddeld brandstofverbruik van 6,25 l/100 km. De topsnelheid bedraagt bijna 300 km/u, genoeg om sensatiezoekers tevreden te stellen. Wat onderhoud betreft, is het belangrijk om de terugroepberichten van de fabrikant in de gaten te houden met betrekking tot de oliekoeler en het brandstofinjectiesysteem, om de veiligheid en betrouwbaarheid van de machine te garanderen. Laten we overgaan naar de dagelijkse ervaring van het motorrijden met deze jubileumeditie.
Motorrijders zien deze jubileumeditie als een radicale sportmotor, ontworpen om extreme sensaties te bieden op zowel de weg als het circuit. De historische knipoog naar de eerste Fireblade wordt toegejuicht, net als de integratie van moderne technologie en het toegenomen vermogen van het model. Met zijn 217 pk en racegeometrie laat de 30th Anniversary Honda CBR 1000 RR-R SP niemand onverschillig, of het nu op het circuit is of tijdens dynamische ritten op gesloten wegen. De radicalere rijpositie spreekt pure prestatieliefhebbers aan, maar kan voor minder ervaren rijders veeleisend zijn in het dagelijks gebruik. Het vergt een zekere fysieke inspanning, met name in de stad of bij lage snelheden, maar wordt meer dan beloond voor zijn precisie en reactiesnelheid bij hoge snelheden. De boordelektronica, het hoogvliegende chassis en de zorgvuldige afwerking behoren tot de sterke punten die door liefhebbers worden benadrukt. De neo-retro stijl van de jubileumdecoratie, de aanwezigheid van exclusieve details en de zeldzaamheid van deze gelimiteerde editie versterken zijn aantrekkingskracht op verzamelaars en fans van het merk. Sommige reacties wijzen op de hoge aanschaf- en onderhoudskosten en het relatief hoge brandstofverbruik voor stadsgebruik. De terugroepacties van de fabrikant in verband met de oliekoeler en de brandstofinjectie zijn reden tot waakzaamheid, maar doen niets af aan de reputatie van betrouwbaarheid van de Fireblade-lijn. Dit model is duidelijk gericht op liefhebbers van uitzonderlijke sportwagens, die op zoek zijn naar een compromisloze rijervaring en de mogelijkheid om hun machine te personaliseren met specifieke uitrustingen. Eigenaars waarderen de precisie van de voorkant, het vermogen van de motor en het geluid van de Akrapovic demper, die allemaal bijdragen aan een unieke en opwindende rijervaring.
Zie hieronder voor de volledige technische specificatie van dit model.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A
- Cilinderinhoud: 999,7 cm³
- Motortype: 4-cilinder-in-lijn, 4-takt, elektronische brandstofinspuiting Ø 52 mm, vloeistofgekoeld, dubbele bovenliggende nokkenas (DOHC), 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 217 pk (160 kW) bij 14.500 tpm; 11,6 mkg (113 Nm) bij 12.500 tpm
- Gewicht (vol): 201 kg
- Zithoogte: 830 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6,25 L/100 km
- Geschatte actieradius: 255-260 km
- Inhoud brandstoftank: 16,1 liter
- Topsnelheid: ongeveer 300 km/u
- Type transmissie: handgeschakeld met 6 versnellingen, standaard tweewegs quickshifter, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: voor: 2 Brembo Stylema-Ø 330 mm zwevende remschijven, 4-zuiger radiale remklauwen, Brembo MCS hoofdremcilinder; achter: 1 Ø 220 mm remschijf, 1-zuiger remklauw; voor bochten geoptimaliseerd ABS met standaard 6-assige IMU traagheidsunit
- Onderhoud en gebruikskosten: routine-onderhoud aanbevolen om de 12.000 km of 12 maanden; hoge gebruikskosten door de technologie aan boord, de allernieuwste onderdelen en verbruiksartikelen (banden, remmen); terugroepacties van de fabrikant met betrekking tot de oliekoeler (risico op olielekkage en brand) en het brandstofinjectiesysteem (risico op afslaan van de motor en vermogensverlies).